Rode Kruis houdt voorlichtingsavond over rampen

Toegevoegd: 18-03-2006, 18.43 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
MIDDELBURG – Wie komen er bij een ramp in de gemeente Veere in actie? En welke rol speelt het Rode Kruis daarin? En wat is het Rode Kruis eigenlijk? Al deze vragen komen op donderdagavond 6 april aan de orde tijdens een bijeenkomst van de afdeling Veere van het Rode Kruis.

In het verenigingsgebouw “Ons Huis” aan de Burgemeester Adelaarstraat 26 in Meliskerke start die avond om kwart voor acht een voorlichtingsbijeenkomst over de hulpverlening bij rampen. Alle inwoners van de gemeente Veere en alle Rode Kruis vrijwilligers van de Walcherse afdelingen zijn welkom op de avond.

Tijdens de avond zal onder meer de nieuwe burgemeester R.J. van der Zwaag van de gemeente Veere spreken. Ook zullen een ambtenaar openbare orde en veiligheid en de Coördinator Noodhulp Nationaal van het Nederlandse Rode Kruis aanwezig zijn om voorlichting te geven.

Het Rode Kruis veere verwacht een grote opkomst. Martijn Hofman, voorzitter van de afdeling: “Je ziet dat er steeds meer aandacht komt voor rampen en de voorbereiding daarop”. Door middel van deze avond hopen wij onze vrijwilligers en de burgers van de gemeente Veere te informeren over noodhulp in onze gemeente”. De voorzitter nodigt namens de afdeling Veere alle inwoners van de gemeente Veere va harte uit om een kijkje te komen nemen tijdens de avond.

De afdeling telt ongeveer 200 leden. De afdeling heeft twee teams voor opvang en verzorging van slachtoffers. Een ander deel van de leden is actief als vrijwilliger in het verstrekken van sociale hulp aan ouderen, eenzamen en gehandicapten.