Middelburger (15) pleegde inbraken

Toegevoegd: 10-07-2013, 18.56 uur
MIDDELBURG - De politie heeft naar aanleiding van een woninginbraak in mei van dit jaar een 15-jarige jongen aangehouden als verdachte.

De inbraak vond op 29 mei plaats in een huis aan de Grootmede. Onbekenden hadden een ruit vernield. Eenmaal binnen werd de woning doorzocht. Naar aanleiding van de inbraak heeft de politie destijds een onderzoek ingesteld.

Agenten zijn mensen in de buurt gaan bevragen of zij iets gezien of gehoord hadden en ook zijn medewerkers van de afdeling Forensische Ondersteuning in de woning geweest om technisch onderzoek te doen. Naar aanleiding van de resultaten van dat onderzoek is gisteren een verdachte aangehouden die vermoedelijk iets te maken heeft met deze woninginbraak.

In de woning werden namelijk DNA-sporen gevonden. Die zijn onderzocht en uit dat onderzoek bleek dat die sporen matchten met het DNA van een 15-jarige Middelburger. Hij is gisteren rond 11.00 uur aangehouden. De jongen is overgebracht naar een politiecel in Torentijd en in verzekering gesteld.

Uit onderzoek is gebleken dat de Middelburger vermoedelijk ook betrokken is bij een inbraak in een woning in de Spaarnestraat in Oost-Souburg op 30 juni jongstleden. Hij zal deze week nog worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die bepaalt vervolgens wat er verder met de jongen gaat gebeuren.

De politie onderzoekt nu of de Middelburger bij nog meer woninginbraken betrokken is.

JQ (11-7-2013 om 20:41)
15? das al oud in Dauwendaele je ziet hier al jongeren rondlopen van 8 jaar waarvan je weet dat die ook dit soort klusjes gaan doen. en niet zomaar ééntje maar gewoon een groep. Maar wat wil je werken is vies, geld dat krijg je van pa, ma of vrienden die dit ook op een criminele manier binnen halen.
Ben (11-7-2013 om 16:54)
Jong geleerd is oud gedaan, maar in deze situatie klinkt het luguber. Maar ik mag hopen dat deze jongeman ( lees puber ) toch wel de nodige hulp krijgt. Ik denk dat de reclassering ook wel een steek heeft laten vallen, wanneer ik lees dat hij bekend is bij justitie.
Ouder van veelpleger (11-7-2013 om 14:43)
Mijn zoon heeft ook werkelijk van alles gedaan , weldegelijk een opvoeding genoten .Het hoeft niet altijd aan de ouders te liggen,soms is er een andere oorzaak en natuurlijk maak je fouten als ouder maar dit is als ouder ook één grote nachtmerrie,zeker als je alles geprobeerd hebt.
K (11-7-2013 om 13:23)
Hier is maar 1 oplossing voor, (meschien een beetje ouderwets) de schoen en het liefst een werkschoen maatje 45, als ze een paar dagen moeilijk lopen denken ze de volgende keer aan de pijn ipv de buit en laten ze het wel om te jatten,en worden ze nog hard ook. ook bij de ouders licht een deel schuld
Vlissingse (11-7-2013 om 01:59)
15 jaar en al zoveel op zijn kerfstok. gewoon weer terug naar de ouderwetse opvoeding wie niet luisteren wil moet maar voelenStomme opvoeding vantegenwoordig helpt geen.. als ze iets fout hebben gedaan moet je met ze praten, ja daag, je ziet wat daar van komt.vroeger moest je zoiets echt niet flikke
Gitta (10-7-2013 om 20:32)
Hoeft niet Francoise, mijn DNA is ook bekend i.v.m een erfelijkheidsonderzoek. Ik werd voor het onderzoek al gewaarschuwd dat mijn DNA ook voor dit soort zaken gebruikt zou kunnen worden. Maar grote kans dat je het bij het rechte eind hebt.