Chocoladewinkel overvallen

Toegevoegd: 19-07-2013, 13.00 uur - Update: 19-07-2013, 17.12 uur
MIDDELBURG - In het centrum van Middelburg is vrijdagochtend chocoladewinkel Chocolate Lovers overvallen.

Rond 11.00 uur drongen twee daders het pand aan de Vlasmarkt binnen. De Stichting Chocolate Lovers schrijft op Facebook dat de twee een mes bij zich hadden. Niemand raakte gewond. "De schrik zit er aardig in, geen letsel maar wel alle centen kwijt." De politie bevestigt dat er geld is buitgemaakt, maar hoeveel precies is nog niet bekend.

De politie heeft een signalement verspreid van één van de overvallers. Dit was de dader die binnen kwam. Zijn handlanger wachtte buiten op een donkere scooter. De man die de winkel binnen kwam droeg een zwart jack en had een capuchon. De dader had een getinte huidskleur, een slank postuur en was circa 1,70 meter lang.

Chocolate Lovers is geen gewone winkel. Achter de winkel zit een stichting die zich inzet voor Zeeuwsen die hulp nodig hebben. Alle inkomsten en donaties komen ten goede aan onder meer zieke kinderen, ouderen die geïsoleerd raken, jongeren die de weg even kwijt zijn en gezinnen die weinig te besteden hebben, zo is te lezen op de website.

Op het moment van de overval waren er geen klanten in de winkel.

R (19-7-2013 om 14:30)
Laffe, laffe klootzaak om een winkel die al geen rooie cent te makken heeft te overvallen. En die paar rot centen die ze nog hebben geven ze nog weg aan de minder bedeelden in de maatschappij. Waarschijnlijk is de dader al eerder in de winkel geweest en kent het wel en wee een beetje.
Moon (19-7-2013 om 13:59)
Jammer, deze daders hebben waarschijnlijk niet kunnen wachten tot ze wisten hoeveel ze kregen van de stichting en blijkbaar ga je er dan zelf om. Nederland verloederd..
Zeeuw (19-7-2013 om 13:47)
Wauwwwwwww wat tof daders dat jullie deze winkel hebben overvallen. Geweldig gedaan... Tjonge jonge wat een vreselijk laffe daad is dit zeg!!! Ik hoop van harte dat jullie even flink gepakt worden!
Bep (19-7-2013 om 13:23)
Ach ach wat een flinke jongens zeg,echt stoer hoor. Als je nu gewoon gaat werken verdien je ook geld, maar ja daar wordt je wel erg moe van en overvallen plegen is toch wel veel gemakkelijker om aan je geld te komen.!!! Lafaards, stelletje sukkels dat zijn het.