Slachtoffer Nieuwdorp overleden

Toegevoegd: 26-08-2013, 21.42 uur
NIEUWDORP - De man die vanavond zwaargewond raakte in Nieuwdorp is ter plekke overleden. Dat heeft de politie inmiddels bekend gemaakt.

Het slachtoffer, een 41-jarige Middelburger, raakte rond 17.55 uur tijdens het lossen van grote aluminiumblokken uit een schip bij Verbrugge Scaldia Terminals aan de Luxemburgweg zo ernstig aan zijn hoofd gewond dat hij vrijwel onmiddellijk is overleden.

Het slachtoffer stond in het ruim op het moment dat een grijper naar beneden kwam zonder dat die aangestuurd werd. De grijper raakte het hoofd van de man, waardoor hij bekneld raakte tussen de grijper en een groot blok aluminium.

Normaal gesproken beweegt de grijper alleen als die bediend wordt. Hoe het heeft kunnen gebeuren dat de grijper uit zichzelf in beweging is gekomen, wordt momenteel onderzocht. De technische recherche en de arbeidsinspectie zijn in kennis gesteld.

Zie ook:

Man zwaargewond bij bedrijfsongeval (26-08-2013)

Mike T. (27-8-2013 om 20:06)
Rust Zacht Fijne Collega! We gaan je missen Partyboy! Zowel het feit dat je een hele fijne collega was als dat je altijd naar iedereen zijn verhaal wou luisteren en het aanhoorde, en niemand veroordeelde! Heel veel sterkte naar zijn naaste familie!
Maat (27-8-2013 om 18:54)
Heel veel sterkte toegewenst aan Fam,vrienden , kennissen , colega,s en allen die hierbij betrokken waren.
Marja (27-8-2013 om 15:38)
Anoniem (27-8-2013 om 14:08)
Heel sterkte voor de nabestaanden.er gebeuren ongelukken ja.maar bij verbrugge staat de veiligheid voorop en wordt er heel goed opgelet.volgens mij is er niks mis met de veiligheid daar.laat ons geen voorbarige conclusies trekken..we weten niet hoe het gebeurt is/wat er precies gebeurt is.
Ina Frens-Hoogendoorn (27-8-2013 om 13:46)
Vreselijk! zo intens verdriet....hoop dat zijn vrouw en kinderen, een kleine jongen en een baby-meisje kracht zullen krijgen om dit onmenselijk verlies te kunnen verwerken!!!!! Heel veel sterkte in deze zo moeilijke tijd!!!!
Koos P. (27-8-2013 om 11:28)
Hoe vaak zijn er hier al ongevallen geweest (met dodelijke afloop), en hoeveel gaan er nog komen? Sterkte voor de nabestaanden.