Politie lost zaken Sluiskil op

Toegevoegd: 12-09-2013, 13.37 uur
Door: Rolf de Feijter

SLUISKIL - De politie denkt met de aanhouding van drie jongemannen uit de gemeente Terneuzen diverse zaken in Sluiskil te hebben opgelost. Het gaat onder meer om brandstichtingen en een straatroof.

De verdachten werden woensdagmorgen 28 augustus aangehouden in Sluiskil. Ze zijn 16, 17 en 19 jaar oud. In Sluiskil vond de laatste tijd regelmatig overlast door jeugd plaats, zoals baldadigheid, overmatig alcohol gebruik en brandstichtingen. Ook werd op 21 april een straatroof gepleegd bij de brug van Sluiskil.

Uit het onderzoek naar de straatroof kwamen de nu aangehouden verdachten naar voren. Zij bekenden de straatroof te hebben gepleegd. Hierna bleek dat zij ook bij andere strafbare feiten in Sluiskil betrokken waren. Het gaat onder andere om een brandstichting aan het Sluiskilpad. Hier werd een schaftkeet in brand gestoken.

Tevens werd op 1 augustus aan het Minister Lelyplein een container in brand gestoken. De dag erna zetten de verdachten drie papiercontainers aan de Groenoord in brand. De jongemannen worden ook verdacht van de diefstal van drie fietsen in Philippine. Van deze fietsen zijn er inmiddels twee terug naar de rechtmatige eigenaar.

De 16-jarige verdachte is na een paar dagen hechtenis in vrijheid gesteld. Uiteraard blijft hij verdachte in deze zaken. De andere twee verdachten zijn in bewaring gesteld, maar zijn vanwege hun leeftijd onder schorsende voorwaarden in vrijheid gesteld.

Het onderzoek naar de vele strafbare feiten wordt nog voortgezet door de politie.

Zie ook:
- Terneuzenaar slachtoffer van straatroof (22-04-2013)

K (13-9-2013 om 13:59)
Wat een onzin dat de jeugd geen plekje zou hebben op sluiskil, er is het ski met een soos en div aktiviteiten maarja daar mag niet gerookt of geblowd worden dus gaan ze maar spullen vernielen,drugs dealen denken ze nu echt dat dat helpt om een blowhok te krijgen? dat deden wij 10jr trug toch anders
Scaffaman (13-9-2013 om 12:19)
Anoniem ik ben het met je eens maar. dat ze iemand geroofd hebben dat kan niet dan konden ze beter stelen . we zijn idd allemaal jong geweest en ook wat gedaan maar heb nog nooit iemand bang gemaakt!!! dat kan niet
Sluuskillenaar (13-9-2013 om 10:39)
Goed zo weer wat tuig minder in sluiskil, maar de sluiskilse jeugd zijn zelf ook geen lieverdjes betreft zaken als drugshandel en dan niet alleen wiet, als de burger dit al jaren ziet maar de politie niet is dat vreemd, criminelen komen niet alleen uit terneuzen
Pieter (13-9-2013 om 06:34)
Ben benieuwd of het nu wat rustiger zal worden in het dorp. Ze zoeken een eigen plek. Toen wij 16 en ouder waren gingen we in het weekend op stap. Daar hadden we plek! In de week ben je 's avonds binnen, je zal toch de volgende dag naar school moeten/werken???
Anoniem (12-9-2013 om 23:59)
Of jullie nooit jong zijn geweest stelletje zeikerds natuurlijk is het fout wat ze gedaan hebben mag gezecht worden maar ga niet zo lopen praten man, hun straf is niet niks, hebbe ze verdiend. maar jullie kijken alleen naar de fouten van iemand anders
Co v. S (12-9-2013 om 20:36)
Volledig met Rick en Petra eens. Ze zijn een (verkeerd) voorbeeld voor de rest van die meelopers. Zorg dat ze hun status volledig kwijt raken. Ze rijden alweer in hun auto rond en hebben niets geleerd. Lijfstraffen mag niet maar ze hebben het wel nodig en van mij zouden ze die best mogen krijgen.