KNRM Breskens neemt cheque in ontvangst

Toegevoegd: 14-10-2013, 10.30 uur
KNRM Breskens neemt de cheque in ontvangst.
© Foto: Wilma Valk
Door: Rolf de Feijter

BRESKENS - KNRM Breskens heeft zaterdagochtend een mooie gift van € 2.500,00 in ontvangst mogen nemen van de Ronde Tafel 32. Deze gift is bestemd voor de opleiding van een nieuw bemanningslid.

Zaterdagochtend werd op het reddingstation een delegatie ontvangen van de regionale afdeling van de Nederlandsche Tafelronde. De Ronde Tafel 32 - Zeeuws-Vlaanderen is een service gerichte club. Naast (internationale) vriendschap en persoonlijke ontplooiing is het leveren van een gezamenlijke bijdrage aan de gemeenschap minstens zo belangrijk.

Met het "Champagneproject" is een bedrag ingezameld dat wordt besteed aan diverse goede doelen. KNRM Breskens is gekozen tot één van deze goede doelen.

Na de verwelkoming en kennismaking is een inspirerende presentatie over de geschiedenis van de KNRM en in het bijzonder van reddingstation Breskens gegeven. In deze presentatie werd verder benadrukt dat de KNRM volledig afhankelijk is van giften én dat de KNRM een erkend goed doel is.

Vervolgens ging het gezelschap naar reddingboot Zeemanshoop. Hier werd het bedrag van € 2.500,00 overhandigd. Dit bedrag zal worden besteed aan de opleiding van Tim Meeusen, welke kort geleden gestart is als aankomend opstapper van de reddingboot. Dit is een mooi doel wat goed past bij de Ronde Tafel, want zij willen heel graag jongeren uit de streek helpen om zich in te zetten voor de streek.

Vervolgens ging het gezelschap te scheep om een mooie vaartocht te maken over de Westerschelde. Aan boord demonstreerde de bemanning wat de vaar-en reddingsmogelijkheden zijn van de Zeemanshoop.

De KNRM bedankt de Ronde Tafel hartelijk en hoopt, dat ze een goed beeld hebben gekregen hoe welbesteed hun bijdrage zal zijn.