Brute straatroof in Goes

Toegevoegd: 15-10-2013, 12.01 uur
Door: Rolf de Feijter

GOES - Een 16-jarige jongeman uit Goes werd maandagavond op straat beroofd van zijn portemonnee. Agenten hielden rond middernacht een 20-jarige man uit Goes aan voor het plegen van de straatroof.

De jongen fietste rond 23.00 uur op de Piet Heinstraat toen hij werd aangesproken door twee mannen. Ze vroegen om een sigaret maar de fietser had geen sigaretten. De mannen sloegen en duwden het slachtoffer en eisten zijn geld. Daarna viel de jongen op de grond. De daders zijn vervolgens weggerend met zijn portemonnee.

De agenten gingen in de omgeving op zoek naar de daders. Op camerabeelden waren de twee mannen te zien die voldeden aan het signalement dat het slachtoffer gaf. Op de Europalaan hielden agenten een verdachte aan. Hij werd ingesloten. De politie doet verder onderzoek.

Bram (17-10-2013 om 16:18)
R (17-10-2013 om 04:37)
Wrm is het signalement belangrijk? En hoge straffe zonder straf verminderen is ook nie nodig Het is al erg genoeg en wie weet wat deze kindere hebben mee gemaakt in het verleden
Goesenaar (17-10-2013 om 01:53)
Bram, het is wel duidelijk dat u geen kaas heeft gegeten van het strafrecht in NL. Het vrijkomen na twee derde van de straf is alleen van toepassing bij lange straffen dan een jaar. En dan nog zitten er allerlei voorwaarden aan vast. Deze daders krijgen hun straf wel indien schuldig. Geen zorgen.
R (16-10-2013 om 17:16)
Bram (16-10-2013 om 12:32)
Het is alleen zo jammer dat de daders zo weer vrij op straat lopen.insluiten en hoge straffen en ook niet na twee derde uitgezeten te hebben weer vrij te laten dat is de meest stomme wet die er is een jaar is ook een jaar zitten maar ja krijg dat hier maar eens voor elkaar in dit softe landje.
Frans (16-10-2013 om 09:30)
Ben toch wel benieuwd naar wat dat signalement nou precies was.