Provinciale brandweerwedstrijden in Aardenburg

Toegevoegd: 21-03-2006, 12.49 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant
AARDENBURG - In Aardenburg worden zaterdag provinciale brandweerwedstrijden gehouden. In totaal doen er 22 korpsen mee, waaronder een groot aantal vertegenwoordigers uit Zeeuws-Vlaanderen.

De teams strijden tegen elkaar in twee verschillende klassen, TAS HD (hoge druk) en 112. De best presterende korpsen gaan naar de gewestelijke wedstrijden. Wie daar goed presteert mag meedoen aan de landelijke wedstrijden. Andere provinciale wedstrijden worden nog gehouden in Veere en Haamstede.

De wedstrijdleiding heeft geprobeerd een zo realistisch mogelijke wedstrijd te organiseren. De eerste brandweerlieden moeten zaterdag al rond acht uur ’s morgens aan de bak.

De korpsen moeten zich melden bij de brandweerkazerne aan de Noordstraat, waarna ze uitrukken naar de plaats des onheils. Het einde van de wedstrijden is voorzien rond 16.50 uur. ’s Avonds is er voor de deelnemers een koffietafel in de gymzaal aan de St. Bavostraat. Daar reikt burgemeester J. Sala van Sluis ook de prijzen uit.