Ruim € 175.000 aan openstaande boetes

Toegevoegd: 22-12-2013, 14.32 uur

MIDDELBURG - Zeeuwen hebben samen voor meer dan anderhalve ton aan boetes openstaan. Dat meldt de politie. Zij hield deze week meerdere wanbetalers aan. Er werd in totaal 7.432 euro aan boetes alsnog betaald.

De politie ging in het kader van een zogeheten PAPOS-actie persoonlijk langs de deuren om mensen te stimuleren hun openstaande boetes te betalen. Volgens de politie is dat hard nodig want er stond tot voor kort voor 177.994 euro open bij Zeeuwse wanbetalers.

Deze week zijn drie mensen aangehouden die een gevangenisstraf moesten uitzitten omdat zij hun openstaande boetes niet konden of wilden betalen.De drie aangehouden personen moeten tussen de 7 en 14 dagen zitten.  Er werd in totaal een bedrag van 7.432 alsnog afgerekend. Eén persoon heeft naar aanleiding van de actie aangegeven binnen een week 10.000 euro af te rekenen.

De actie wordt de komende twee weken voortgezet. Heeft u nog boetes openstaan? Meld u dan vrijwillig op het politiebureau om deze te voldoen. Daarmee voorkomt u dat u mogelijk de feestdagen zonder uw familie moet doorbrengen.

Rob (23-12-2013 om 19:51)
Jan Jan jan volgens mij heb jij vorig jaar een stukje geschreven bij mij toen ik problemen had met justitie. Maar zou graag eens willen weten wie je bent.vond toen erg tof dat je het voor me opnam.
Vlissinger (23-12-2013 om 14:08)
@Pier, slechte zaak. jij betaald toch niet zonder bewijzen opgevraagd te hebben hoop ik? anders betaal je 75% voor niks. aangezien justitie zelf de boel niet op orde heeft en ongelooflijk veel onterechte boetes schrijft..
Antoine Berben (23-12-2013 om 11:52)
Juist omdat mensen rond de Kerstdagen vaak bij familieleden zijn en in de rest van het jaar nauwelijks bereikbaar lijken te zijn houdt de politie al jaren dergelijke acties.
Jan (23-12-2013 om 08:54)
Zierikzeeenaar.de boetes zijn ivg met andere landen zeer laag.in Polen ga je de bak in met drugs,hier stuurt men je naar huis,mahg niet meer hoor enz.door rood rijden meot geen boet zijn maar gevang
Pjotr (22-12-2013 om 23:36)
Ach, ik heb nog geen boetes gehad waarbij je als je niet betaalde tussen de 7 en 14 dagen mocht brommen, zal dus de moeite zijn en ja gelukkig komen ze na het brommen nog niet weg zonder betalen........mss ideetje om je schoonfamilie te missen met kerst !! Bravo gewoon betalen of zitten !!!
Frans (22-12-2013 om 22:48)
Doen ze altijd lekker vlak voor de kerst, de rest van het jaar hebben ze namelijk geen tijd.