Grote brand boerderij Zierikzee

Toegevoegd: 04-01-2014, 05.40 uur

ZIERIKZEE - Een grote brand heeft vannacht in Zierikzee een leegstaande boerderij grotendeels in de as gelegd.

De brand woedde aan de Levensstrijdweg en werd even voor vier uur opgemerkt. De brandweer schaalde binnen korte tijd op. Uiteindelijk werden drie tankautospuiten, een ladderwagen, een waterwagen en een haakarmvoertuig met watertank opgeroepen. Rond 05.00 uur was de brandweer het vuur meester.

De woning waarin de brand uitbrak liep grote schade op. Het dak ging volledig in vlammen op. Ook binnen ontstond grote schade. Een aangrenzende schuur bleef wel overeind en liep zichtbaar minder schade op. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

Natuurmonumenten
Het uitgebrande gebouw werd gebruikt door Natuurmonumenten. Half september 2012 startte Natuurmonumenten met het slopen van enkele schuren op het terrein. De nu uitgebrande boerderij bleef staan om te worden verbouwd tot vrijwilligerslocatie.

Natuurmonumenten wilde het voormalige woonhuis dusdanig verbouwen zodat beheervrijwilligers en excursiegidsen een plek zouden hebben om spullen op te slaan of om even bij te komen van het werken.

Kees (4-1-2014 om 14:35)
Weer een groot verlies voor Natuurmonumenten. De daders zullen wel nooit gevonden worden. Veel sterkte voor natuurmonumenten en monumentenzorg
Joos (4-1-2014 om 13:48)
Typisch al die grote spontane branden. Oud- en Nieuw toch tekort geweest? Na brand komt meestal nieuw voor oud. Hopelijk snel de brand(en) meester! Denkertje.