Traumaheli voor reanimatie Sint Jansteen

Toegevoegd: 14-01-2014, 16.44 uur - Update: 14-01-2014, 23.17 uur
De melding kwam rond 16.25 uur binnen vanuit de Wilhelminastraat. De melding kwam rond 16.25 uur binnen vanuit de Wilhelminastraat.
De melding kwam rond 16.25 uur binnen vanuit de Wilhelminastraat.
© Foto: Thijs Geene

SINT JANSTEEN - De traumahelikopter is dinsdag aan het einde van de middag opgeroepen voor een melding van een reanimatie in Sint Jansteen.

De melding kwam rond 16.25 uur binnen vanuit de Wilhelminastraat. Direct werden twee ambulanceteams gealarmeerd. Al snel werd ook de Rotterdamse traumahelikopter Lifeliner 2 opgeroepen. Het Rotterdamse team werd na enige tijd weer gecanceld maar een Belgisch traumateam is wel ter plekke gekomen.

Volgens een woordvoerder van de politie is er sprake van een reanimatie. Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekend.

crista Petrie (15-1-2014 om 17:32)
heel veel sterkte voor de ouders en verdere familie van dit kleine kindje. Ook voor de hulpverleners heel veel sterkte, ook bij deze mensen gaat het niet in de koude kleren zitten als ze zo'n klein hummeltje niet kunnen redden. Marwol ik hoop niet dat jouw ooit wat overkomt, maar mocht het toch gebeuren dan hoop ik dat u net zulke reacties zult lezen als dat u zelf gegeven heeft. Geen hulp is namelijk te veel als je leven op het spel staat.
Vriendin (15-1-2014 om 16:44)
Beste mensen, reageer gewoon voortaan niet meer als het alleen maar is om "altijd maar een mening te hebben én te geven". Denk na en verplaats je een keer in andermans gevoelens.. Dit drama is ongelofelijk en onbegrijpelijk. Hoop dat we ooit de steun kunnen geven die nodig is om dit verlies een plaatsje te geven.
Tweede Zeeuw (15-1-2014 om 16:36)
Zeeuw, bedankt u dit bericht er op hebt gezet, Ik hoop dat er verder geen reacties meer komen over wel of niet inzetten. Wat is dit intens verdrietig voor de ouders en verdere familieleden.
Sjors (15-1-2014 om 15:45)
Ik vind gewon dat die mensen recht hebben op goede zorg, of het nou 1 of 10 ambulances zijn, betaal er zelf ook voldoende belastingen voor dus zou zelf ook blij zijn als ze met liever te veel mensen dan te weinig bij mij of mijn naasten zouden arriveren als er iets ernstigs was. Maar je hebt tegenwoordig altijd overal je azijnpissers voor nodig die geld belangrijker vinden dan mensenlevens! Hoop dat het met diegene allemaal goed komt.
zeeuw (15-1-2014 om 15:03)
Ik wilde toch even reageren met de melding dat dit 4 maand oude jongetje is overleden. Het is na ruim 3 kwartier reanimeren terug gaan ademen maar op reis naar het ziekenhuis alsnog gestorven.
anoniem (15-1-2014 om 13:22)
@marwol ten eerste oordeel niet als je niet weet waarom. en hoofdzakelijk is kindreanimatie vaak met trauma heli. gelukkig komt het niet vaak voor maar koste wat kost moet de slachtoffertje hier geholpen worden. met 2 of 4 ambu's en een heli, is dat al teveel voor een kinderleven/iemands leven.