1 file van totaal 3 km

Verwarde man was verdachte in onderzoek

Toegevoegd: 22-02-2014, 11.21 uur
Door: Rolf de Feijter

ZIERIKZEE - De man die vrijdagavond op het dak van een pand aan de De Huijbertstraat in Zierikzee was geklommen was een verdachte in een politieonderzoek.

De politie was sinds donderdag op zoek naar de 32-jarige man uit Zierikzee. Tegen hem loopt een onderzoek naar huiselijk geweld. Agenten hadden donderdag en vrijdag al op diverse locaties in Zierikzee zonder resultaat gezocht.

Vrijdagavond belde de man naar het politiebureau. Er werd afgesproken dat agenten voor een gesprek naar de woning aan de De Huijbertstraat zouden komen. Toen de agenten om 19.50 uur bij de woning aankwamen, zat de man op het dak te schreeuwen. Hij dreigde eraf te springen en dakpannen naar beneden te gooien.

Familieleden en agenten probeerden de man te kalmeren wat resulteerde dat hij rond 20.35 uur vrijwillig van het dak kwam. Een opgeroepen arrestatieteam hoefde niet in actie te komen. De man is daarna aangehouden en voor verder onderzoek naar het politiecellencomplex Torentijd in Middelburg gebracht.

Zie ook:

- Arrestatieteam uitgerukt voor verward persoon (21-02-2014)