Geen files

Man steekt zichzelf in brand

Toegevoegd: 28-02-2014, 19.18 uur - Update: 03-03-2014, 15.29 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Een man heeft zichzelf vrijdagavond in brand gestoken bij de bushalte naast de ingang van de Albert Heijn-supermarkt aan de Aagje Dekenstraat  in Vlissingen. Hij raakte zeer ernstig gewond.

Volgens getuigen overgoot de man zich rond 18.15 uur met een brandbare vloeistof en stak hij deze aan. Dat deed hij terwijl hij zich bij het bankje van de bushalte bevond. Omstanders verleenden direct eerste hulp en winkelpersoneel zorgde voor bluswater. Toen de hulpdiensten arriveerden waren de vlammen al gedoofd.

Twee ambulances, een brandweerploeg en een traumahelikopter rukten uit om hulp te verlenen. Nadat de gewonde eerst ter plekke is behandeld, is deze later met de ambulance naar de helikopter gebracht. Die landde bij de Vlissingse Boulevard. Volgens politiewoordvoerder Esther Boot is de man met de helikopter overgebracht naar het brandwondencentrum in Rotterdam.

De politie heeft na het voorval direct de omgeving afgezet met linten. Hierdoor was de Aagje Dekenstraat voor voertuigen volledig gestremd. Voetgangers konden alleen een klein gedeelte van de straat in vanaf de zijde van het Scheldeplein. De zijde van de Scheldestraat was volledig afgesloten. De politie heeft ter plekke onderzoek gedaan. Hierbij zijn verschillende zaken in beslag genomen. Ook een winkelwagentje dat naast de man stond en ook door de brand beschadigd raakte werd door de politie veiliggesteld.

De Aagje Dekenstraat herbergt diverse winkels en is bovendien een doorgaande looproute naar het Vlissingse centrum. Veel mensen hebben het voorval dan ook zien gebeuren. Onder hen waren ook kinderen. Slachtofferhulp is ingeschakeld om met diverse betrokkenen te spreken over wat er is gebeurd.

Hoe de man tot zijn daad is gekomen is nog niet bekend. Volgens getuigen zou de man al eerder hebben aangegeven zich van het leven te willen beroven. Of hij dat ook heeft geprobeerd is niet bekend. Vanavond riep de man hetzelfde waarna hij zichzelf dus daadwerkelijk in brand stak.

Even na 20.00 uur werd de straat weer vrijgegeven.

Over dit onderwerp zijn recentere artikelen verschenen:
Slachtoffer zelfverbranding overleden (03-03-2014)
Bijeenkomst voor getuigen brandende man (01-03-2014)

Naoom (2-3-2014 om 01:37)
@Walchenaar: als je vrijheid van meningsuiting hebt, zoals u zegt, waarom dan je reactie terug moeten nemen? Vrijheid van meningsuiting toch?
Marina (1-3-2014 om 21:18)
Die man is vast depressief geworden en in plaats van verkeerde oordeel over deze man te vellen zal ik zogezegd de hand in je eigen boezem steken! Er zijn zat mensen die getraumatiseerd zijn en dan de dader hiervan extra te gaan straffen voor zelfmoord poging! Depressies komen ongevraagd en die man heeft gewoon hulp nodig! Hij kan weleens gepest zijn of een trauma-ervaring onder leden hebben! Dit vind ik niet nodig om scherpzinnige opmerkingen te maken over het welzijn van deze man! Ik wens inderdaad ook mensen die gezien hebben! Ik heb toen ik nog jong was, ook een man in brand gezien!Die was niet aangestoken maar gewoon omgekomen door ongeval!
Wen (1-3-2014 om 20:42)
Juist de mensen die een uitweg Zoeke, maar nig niet die drempel over druven te stappen doen een poging in bevolkt gebied... En inderdaad komt bij elk soort volk/geloof voor!
Anja (1-3-2014 om 19:21)
Ik kan niet anders dan het eens zijn met Loes. Deze man heeft zich in brand gestoken in een straat met veel mensen die nu allen een trauma hebben, heel veel sterkte voor al deze mensen. Deze man had het beter in een gebied kunnen doen waar weinig mensen komen dan hadden er niet zoveel mensen met een trauma gezeten en had hij zijn daad misschien kunnen volbrengen want dan was er ook niemand om hem te hulp te schieten en de hulpdiensten te bellen. Klinkt dit hard? Ja is het ook maar als iemand zelf niet meer wilt leven dan moet hij niet anderen in zijn ellende meetrekken.
marja (1-3-2014 om 18:44)
Felix (1-3-2014 om 18:36)
Hij heeft dit echt niet gedaan om aandacht te trekken, hij heeft het uit wanhoopsdaad gedaan, de één doet het voor de trein, hij deed het op deze manier, heel veel sterkte voor de nabestaande en voor de mensen die het hebben zien gebeuren