Man steekt zichzelf in brand

Toegevoegd: 28-02-2014, 19.18 uur - Update: 03-03-2014, 15.29 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Een man heeft zichzelf vrijdagavond in brand gestoken bij de bushalte naast de ingang van de Albert Heijn-supermarkt aan de Aagje Dekenstraat  in Vlissingen. Hij raakte zeer ernstig gewond.

Volgens getuigen overgoot de man zich rond 18.15 uur met een brandbare vloeistof en stak hij deze aan. Dat deed hij terwijl hij zich bij het bankje van de bushalte bevond. Omstanders verleenden direct eerste hulp en winkelpersoneel zorgde voor bluswater. Toen de hulpdiensten arriveerden waren de vlammen al gedoofd.

Twee ambulances, een brandweerploeg en een traumahelikopter rukten uit om hulp te verlenen. Nadat de gewonde eerst ter plekke is behandeld, is deze later met de ambulance naar de helikopter gebracht. Die landde bij de Vlissingse Boulevard. Volgens politiewoordvoerder Esther Boot is de man met de helikopter overgebracht naar het brandwondencentrum in Rotterdam.

De politie heeft na het voorval direct de omgeving afgezet met linten. Hierdoor was de Aagje Dekenstraat voor voertuigen volledig gestremd. Voetgangers konden alleen een klein gedeelte van de straat in vanaf de zijde van het Scheldeplein. De zijde van de Scheldestraat was volledig afgesloten. De politie heeft ter plekke onderzoek gedaan. Hierbij zijn verschillende zaken in beslag genomen. Ook een winkelwagentje dat naast de man stond en ook door de brand beschadigd raakte werd door de politie veiliggesteld.

De Aagje Dekenstraat herbergt diverse winkels en is bovendien een doorgaande looproute naar het Vlissingse centrum. Veel mensen hebben het voorval dan ook zien gebeuren. Onder hen waren ook kinderen. Slachtofferhulp is ingeschakeld om met diverse betrokkenen te spreken over wat er is gebeurd.

Hoe de man tot zijn daad is gekomen is nog niet bekend. Volgens getuigen zou de man al eerder hebben aangegeven zich van het leven te willen beroven. Of hij dat ook heeft geprobeerd is niet bekend. Vanavond riep de man hetzelfde waarna hij zichzelf dus daadwerkelijk in brand stak.

Even na 20.00 uur werd de straat weer vrijgegeven.

Over dit onderwerp zijn recentere artikelen verschenen:
Slachtoffer zelfverbranding overleden (03-03-2014)
Bijeenkomst voor getuigen brandende man (01-03-2014)

Jeroen (1-3-2014 om 17:34)
Wat een egoist is deze aandachtstrekker, steek jezelf in de fik in de polder in plaats van tussen het winkelende publiek. Echt een toegevoegde waarde voor de samenleving zal hij ook wel niet geweest zijn, over tot de orde van de dag.
marja (1-3-2014 om 16:23)
diep triest dat dit gebeurd is en het waarom???zal misschien nooit iemand weten behalve zijn familie vrienden of wie dan ook??? en natuurlijk is het vreselijk voor mensen diee dit moeten zien en mee maken......helaas als iemand zo diep in de ellende zit pleegt zelfmoord op bij wijze van spreken elk moment van de dag zonder er bij na te denken wat het doet bij andere mensen en kinderen....ik vind dit heel vreselijk en wens deze mensen erg veel sterkte en zoek hulp voor jezelf want dit is niet niks om mee te maken
Peter (1-3-2014 om 14:24)
@Walcherenaar Hoezo is geloof geen flauwekeul ?? Het heet niet voor niks GELOOF. Anders dan zou het ZEKERHEID heten !! Je kan beter genieten van het leven nu want nu weet je zeker dat je leeft en na de dood dan weet je het niet wat er komt. Ook al GELOOF jij dat je in de hemel oid terecht komt maar dat is maar de grote vraag.
Bart,Tholen (1-3-2014 om 13:55)
Er word hier weer heel wat met speculaas gegooid. Het is moeilijk om jezelf te verplaatsen in die man, wat voor gedachten hij had niemand weet het. Het is ook makkelijk oordelen, echt triest dat mensen in staat zijn om zichzelf wat aan te doen. Familieleden, omstanders die te hulp schoten, veel sterkte toegewenst.
RS (1-3-2014 om 13:13)
Jammer dat dit soort reacties deze man juist zichzelf van zijn leven wil beroven. Jullie leven allemaal in een IK wereld. Snel je persoonlijke mening klaar hebben. Kijk eens naar je/u zelf, wordt je er nu een beter mens van? Begin eerst bij jezelf misschien is er nog kans op een betere wereld, zodat dit triestige verhalen niet meer gebeuren.
Freebird (1-3-2014 om 12:50)
@ walgenaar, u predikt vrije meningsuiting, maar een ander moet zijn mening maar terugnemen en voor zich houden van u ?