Man steekt zichzelf in brand

Toegevoegd: 28-02-2014, 19.18 uur - Update: 03-03-2014, 15.29 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Een man heeft zichzelf vrijdagavond in brand gestoken bij de bushalte naast de ingang van de Albert Heijn-supermarkt aan de Aagje Dekenstraat  in Vlissingen. Hij raakte zeer ernstig gewond.

Volgens getuigen overgoot de man zich rond 18.15 uur met een brandbare vloeistof en stak hij deze aan. Dat deed hij terwijl hij zich bij het bankje van de bushalte bevond. Omstanders verleenden direct eerste hulp en winkelpersoneel zorgde voor bluswater. Toen de hulpdiensten arriveerden waren de vlammen al gedoofd.

Twee ambulances, een brandweerploeg en een traumahelikopter rukten uit om hulp te verlenen. Nadat de gewonde eerst ter plekke is behandeld, is deze later met de ambulance naar de helikopter gebracht. Die landde bij de Vlissingse Boulevard. Volgens politiewoordvoerder Esther Boot is de man met de helikopter overgebracht naar het brandwondencentrum in Rotterdam.

De politie heeft na het voorval direct de omgeving afgezet met linten. Hierdoor was de Aagje Dekenstraat voor voertuigen volledig gestremd. Voetgangers konden alleen een klein gedeelte van de straat in vanaf de zijde van het Scheldeplein. De zijde van de Scheldestraat was volledig afgesloten. De politie heeft ter plekke onderzoek gedaan. Hierbij zijn verschillende zaken in beslag genomen. Ook een winkelwagentje dat naast de man stond en ook door de brand beschadigd raakte werd door de politie veiliggesteld.

De Aagje Dekenstraat herbergt diverse winkels en is bovendien een doorgaande looproute naar het Vlissingse centrum. Veel mensen hebben het voorval dan ook zien gebeuren. Onder hen waren ook kinderen. Slachtofferhulp is ingeschakeld om met diverse betrokkenen te spreken over wat er is gebeurd.

Hoe de man tot zijn daad is gekomen is nog niet bekend. Volgens getuigen zou de man al eerder hebben aangegeven zich van het leven te willen beroven. Of hij dat ook heeft geprobeerd is niet bekend. Vanavond riep de man hetzelfde waarna hij zichzelf dus daadwerkelijk in brand stak.

Even na 20.00 uur werd de straat weer vrijgegeven.

Over dit onderwerp zijn recentere artikelen verschenen:
Slachtoffer zelfverbranding overleden (03-03-2014)
Bijeenkomst voor getuigen brandende man (01-03-2014)

cilla (1-3-2014 om 12:27)
op welke zolder ga je jezelf van t leven beroven als je geen huis hebt? Dit bankje was zn huis??? lekker oordelen allemaal!!!!! tis toch duidelijk dat t in zn hoofd niet lekker zat. Hoe kan zo'n iemand rekening houden met omstanders. jullie proberen je ook niet in hem te verplaatsen waarom zou hij zich wel in jullie omstanders verplaats moeten hebben. Erg voor de kinderen ja! maar dit is de keiharde echte wereld!
Walcherenaar (1-3-2014 om 12:17)
@Peter, Ik vind het vreselijk erg dat jij het christelijk geloof bestempeld als flauwekul. Want dat is helemaal niet zo!!! Daarom verzoek ik je deze reactie dadelijk terug te nemen. We leven in een land met vrijheid van meningsuiting, dus ik mag best voor mijn geloof uitkomen, dat hoef jij me niet te verbieden!!! Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen, Maar wie op Hem vertrouwt, op Hem alleen, Ziet zich omringd met Zijn weldadigheid. (Psalm 32)
E. (1-3-2014 om 11:07)
Niet zo oordelen,we weten niet wat deze man heeft doorgemaakt allemaal,hebben niet in zijn schoenen gestaan ,zijn weg bewandeld.Natuurlijk is het vreselijk voor alle mensen die dit hebben gezien en de hulpverleners die ik alle sterkte toewens maar wat zal deze man psychisch ver weg geweest zijn en wanhopig om tot deze daad over te gaan.
peter (1-3-2014 om 10:38)
Dat iemand zelfmoord wil plegen dat moet je helemaal zelf weten. Het is tenslotte jou leven. Maar neem dan nooit een ander mee !! Daarom zou de euthanasiewet erg vermakkelijk moeten worden gemaakt. Gewoon ergens een kantoortje waar je een spuitje kan halen. En @Walcherenaar dat jij dat wil geloven dat moet je helemaal zelf weten maar val alsjeblieft een ander NIET lastig met die flauwekeul !!
annoniem (1-3-2014 om 10:06)
Sterkte (1-3-2014 om 10:00)
Knap hoor bijna iedereen is hier psycholoog ! Jullie weten toch de reden niet van deze man ? Misschien is hij wel kapot gemaakt door deze klote maatschappij. Want de Nederlandse Regering geeft meer om andere landen dan om zijn eigen Volk ( Schandalig ) Misschien relatie over geen contact mogen met eventuele kinderen. Baan kwijt dus geen huis meer kunnen betalen ongewenst om straat leven zoals uit vorige reactie,s blijkt.. Oordeel niet voor men de situatie kent.. Hoop dat deze man het gaat redden en goede hulp gaat krijgen ! Wens ook iedereen sterkte toe van dit drama..