Neergestoken man (19) overleden

Toegevoegd: 02-03-2014, 11.24 uur
De politie heeft urenlang onderzoek gedaan op de plaats delict.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - Het slachtoffer van de steekpartij zaterdagavond in Middelburg is overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer van de steekpartij is een 19-jarige Middelburger. Toen hij in het gezelschap van enkele vrienden op de Turfkaai liep, kwam hij de 51-jarige verdachte tegen. "Er ontstond onenigheid wat vervolgens uitmondde in een steekpartij met desastreuze gevolgen", zo laat de politie weten. De verdachte kon kort na de steekpartij worden aangehouden in een nabijgelegen café. Hij werd direct overgebracht naar het politiecellencomplex in gevangenis Torentijd.

De steekpartij vond iets voor 22.30 uur plaats. Twee ambulances en meerdere politie-eenheden rukten met spoed uit. Het slachtoffer is ter plaatse kort behandeld door ambulancepersoneel en daarna met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. De politie heeft vanochtend rond 11.10 uur laten weten dat de man daar aan zijn letsel is bezweken.

Een technisch rechercheur heeft, gehuld in een wit pak, sporenonderzoek gedaan. Vanwege het onderzoek was de Turfkaai tussen de Koningsbrug en de Sint Janstraat urenlang afgesloten. Inmiddels is de afzetting weer opgeheven. Vandaag wordt het onderzoek voortgezet, met o.a. het horen van getuigen en de verdachte.

peter (15-4-2014 om 20:04)
erg om dit weer te moeten lezen, en dan heeft men het over normen en waarde, jammer dat mensen geen waarde meer hebben, en normen al helemaal niet.
Meike (8-3-2014 om 20:11)
Je moet maar familie zijn van het slachtoffer en dit allemaal lezen. Belachelijk gewoon! Hou toch allemaal die rot commentaar voor je..
feit (7-3-2014 om 19:22)
Die 19jarige slachtoffer heeft tijdens oud en nieuw ook een oude man geslagen en mishandeld. En toevallig was dat me buurman, en nu is hij doodgestoken doordat hij wederom weer met zijn vriendjes niet kon laten om iemand te treiteren. ik praat de steekpartij niet goed maar ja ooit kom je de verkeerde tegen en die heeft hij nu gehad. Sterkte voor nabestaanden maar nogmaals slachtoffer was geen lieverdje..
19 (7-3-2014 om 17:45)
een 19 jarige is nog lang geen man, die noem je "tiener" of "kind".en die horen niet s'nachts op straat.
esther (7-3-2014 om 14:30)
Heel veel sterkte voor de fam en vrienden van deze jonge man. en mensen deze man heeft vorige jaar in bossenburg naar zeer jonge kinderen met een mes staan zwaaien, waaronder naar mijn zoontje van 9 die in grote paniek naar huis is gevlucht met een groepje en ik nog enkele kinderen naar huis heb gebracht. politie heeft een zoektocht gehouden naar deze man die een bekende was bij de politie. als deze man die dag een kind van 9 had gestoken zouden jullie dan ook zeggen dat ze een voorbeeld zou zijn??
onbekend (4-3-2014 om 19:16)
wat?? sorry hoor maar er zijn dus serieus mensen die goed praten wat die gek gedaan heeft? ik wordt steeds beroerder van die mensen hier met die belachelijke reacties. niemand heeft een idee wat er echt gebeurd is maar iedereen heeft zijn oordeel klaar. volgens menig mens hier is de jeugd een stuk losgeslagen wild maar men vergeet dat ze zelf ook jong zijn geweest. maar toen was iedereen natuurlijk zo heilig!! mensen doe je oogkleppen af en kijk naar de wereld!!! er is hier een jongen van 19!! vermoord en dat had nooit Mogen gebeuren wat hij ook gedaan heeft, niemand heeft het recht het leven van een ander te nemen. en denk eindelijk eens na als je hier wat neerzet! heel veel sterkte voor famillie en vrienden