Dode en gewonde bij ongeluk Nisse

Toegevoegd: 12-03-2014, 08.53 uur - Update: 12-03-2014, 13.46 uur

NISSE - Op de kruising Drieweg (N665) - Kruiningenpolderweg bij Nisse is woensdagmorgen een zeer ernstig ongeluk gebeurd. De politie spreekt van twee slachtoffers. Eén van hen is overleden, de ander is zwaargewond.

Het ongeluk gebeurde rond 06.40 uur. Volgens de Veiligheidsregio Zeeland botsten twee personenauto's door nog onbekende oorzaak tegen elkaar en was er sprake van een beknelling. Drie brandweerploegen en meerdere ambulanceteams werden opgeroepen om hulp te verlenen.

Eén van de betrokken voertuigen is door de brandweer ingepakt in een groot blauw zeil. Dit voertuig kwam bij het ongeluk op zijn kop terecht en is ook het voertuig waarin het dodelijke slachtoffer zat. Dat slachtoffer is volgens de politie een 23-jarige man uit de gemeente Borsele. De persoon die gewond raakte is een 21-jarige man eveneens uit de gemeente Borsele. De gewonde is per ambulance naar het ziekenhuis in Goes gebracht.

De politie heeft ter plekke een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het ongeluk. De ravage op de weg wordt momenteel opgeruimd en is nog tot ongeveer 10.30 uur afgesloten voor het verkeer.

Kees (12-3-2014 om 13:21)
Auto onder het zeil is een Citroen BX. Leuke auto, maar het model kwam in 1983 op de markt. Bij zo'n ongeluk ben je kansloos.
Gerard (12-3-2014 om 13:20)
Wat een vreselijk ongeval! Ik wil om te beginnen de nabestaanden van dit jonge slachtoffer heel veel sterkte toe wensen voor de komende tijd. Ook de persoon uit de andere auto wil ik heel veel sterkte wensen en van harte beterschap! Maar er moet me ook nog iets van het hart! Ik stoor me mateloos aan het gedrag van de OVD, de officier van dienst van de politie en de naast hem staande politie man, die halverwege de video duidelijk lol staan te maken. Hoe is dat mogelijk bij zo een vreselijk ongeval? Een flinke terechtwijzing door hun superieuren is hier zeker op zijn plaats! En een diep excuus door de agenten aan de familie van het slachtoffer.
job (12-3-2014 om 12:54)
Wat heel erg triest, 2 jonge mannen die waarsch naar hun werk gingen, en nu de ene overleden en de ander (zwaar) gewond. Heel veel sterkte voor familie, vrienden en collega's.
kleintje (12-3-2014 om 12:52)
beste tom vanochtend was het amper boven vriespunt . verder heb je op dit moment meer grip met winterbanden omdat de ondergrond verre van opgewarmd is. veel erger is het verlies voor de familie en vrienden..dus aan hun sterkte hoe het ook gebeurd mocht zijn
R (12-3-2014 om 12:40)
Tom, Heb je vanmorgen op de thermometer gekeken? Onzin dus
jaap (12-3-2014 om 12:36)
Tom aub doe niet van die domme praat, ik rij het hele jaar op winterbanden, en dat heeft totaal niets met dit ongeval te maken!!!! Wens de nabestaanden veel sterkte en ook de hulpverleners, je zult zo'n bericht weer maar thuis krijgen, wij kregen ook zo'n bericht ruim 12,5 jaar geleden verschrikkelijk!!!