Koetsier ongeluk Grijpskerke overleden

Toegevoegd: 12-03-2014, 09.10 uur - Update: 12-03-2014, 11.15 uur

GRIJPSKERKE - De man die dinsdag met zijn paardenkoets in een sloot belandde bij Grijpskerke is overleden. Dat heeft de politie zojuist tegenover deze website bevestigd.

Door nog onbekende oorzaak sloegen de twee paarden van de man op hol. Het slachtoffer, een 58-jarige inwoner van Meliskerke, belande daardoor rond 15.10 uur met zijn koets in een sloot bij de kruising Hondegemsweg - Jacob Catsweg. Hij zat bekneld onder het rijtuig en moest door de brandweer worden bevrijd.

Medisch personeel van de traumahelikopter en twee ambulances verleenden eerste hulp. De man werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht. Daar is hij later op de dag aan zijn verwondingen bezweken, zo heeft de politie woensdagochtend gemeld.

De brandweer heeft de twee paarden van de man uit de sloot getakeld. Hoe zij er precies aan toe zijn is niet bekend. De politie doet nog onderzoek naar de exacte oorzaak van het ongeluk.

Zie ook:
- Ernstig ongeluk met paardenkoets (11-03-2014)

Blikkie (13-3-2014 om 21:52)
Ik wil graag de familie van de overleden koetsier condoleren met dit verlies. En ik hoop dat ze niet teveel luisteren naar mensen die zeggen dat paarden niet op de weg horen enz. Zo te zien was de meneer trots op zijn paardjes, ze zien er goed uit. Het moet een grote dierenvriend zijn geweest. Veel sterkte voor de komende tijd. Vergeet ook de paardjes niet. Zij missen hun baasje ook.
Hoeveel nog ? (13-3-2014 om 13:08)
Hoeveel slachtoffers moten er nog vallen voor die hobby ? wanneer grijpt de overheid eens in ? of beter, wanneer doen die hobbyisten eens wat aan hun eigen veiligheid en die van anderen ? de verantwoording leggen bij het zgn busje dat natuurlijk weer te hard voorbijkwam geeft goed weer hoe intelligent paarden"liefhebbers" wel zijn,want er was helemaal geen busje of niets. en dat dan als excuus aandragen om je levensgevaarlijke hobby maar door te drukken ? paarden hebben niets op de weg te zoeken, behalve de hunkering naar gevaar van hun eigenaren.
Renata (12-3-2014 om 22:47)
Hoe triest is dit. Mooi weer, even lekker genieten van je paarden. Niet meer thuis komen. Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden.
Fam. Davidse (12-3-2014 om 18:42)
Gecondoleerd voor familie Koppejan en nabestaanden. Heel veel sterkte kracht en wijsheid in deze o zo moeilijke tijd.
Provoost (12-3-2014 om 14:13)
Rust zacht Henk! Heel veel sterkte gewenst aan zijn familie.
job (12-3-2014 om 12:46)
Wat een verschrikkelijk einde van wat een mooi tochtje op een vroege lentedag had moeten zijn.... Gecondoleerd, familie en vrienden, veel sterkte.