Hardrijders op de bon bij controles

Toegevoegd: 26-03-2014, 13.54 uur - Update: 26-03-2014, 19.22 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De politie heeft dinsdag op diverse locaties in Zeeland snelheidscontroles gehouden. In totaal werden 177 hardrijders geregistreerd.

Tussen 13.45 uur en 14.45 controleerden agenten op de Oude Rijksweg in Rilland. Van de 270 passanten reden er 19 te hard. Op de Postweg bij Lewedorp passeerden tussen 18.40 uur en 20.45 uur 230 bestuurders de radarapparatuur, 22 daarvan reden te hard.

Op de Nieuwe Rijksweg bij 's-Heer Arendskerke gingen tussen 13.15 uur en 17.15 uur 41 snelheidsovertreders op bon. Er passeerden 2.548 voertuigen. Tussen 13.15 uur en 16.00 uur werden 1.432 passanten op de rondweg Hulst gecontroleerd. Er reden er 95 te hard.

racemonster (7-4-2014 om 14:53)
je moet niet mekkeren als er een boete binnenvalt voor te hard rijden, ti`s nou eenmaal de gok die je neemt. Zet alleen vraag tekens bij waar en wanneer men zo`n controle uitvoert, veelal worden hier inderdaad de enkele km te hard gepakt vult lekker de kist van de regering. waarom wordt er nooit een controle gehouden rondom woonwijken, scholen, etc. echt veel gevaar levert het niet op als je 10km te hard rijd op een 80km weg, wat het wel in een woonwijk kan veroorzaken Het probleem is waarschijnlijk op een morgen maar een paar pakt worden. Te weinig om de kas te spekken Dat het gevaar oplevert lijkt men te slikken. Overal moet je je aan de snelheid houden Maar begin ook eens met boetes uit te delen voor de mensen die veel te langzaam rijden
Alex923 (31-3-2014 om 08:36)
Niet zo asociaal afgeven op de Politie, want diegene die een beschikking ontvangen, hebben die deze dik en dwars zelf aan zichzelf te danken. Jullie in Zeeuw Vlaanderen, denken, ondanks dat je in het Landje apart wonen , lekker asociaal je gang te kunnen gaan. Flapdrollen, die amper rijervaring hebben, rijden hier in Driewegen gewoon dwars door een huis een en Papa vindt het allemaal prima, met zijn dikke vette Mercedes. Je moet je kinderen opvoeden en goed opvoeden Papa met zijn kapsones. Gewoon die prent betalen en niet zeuren. Politie doet prima werk alleen jammer dat er zo weinig ter plaatse zijn. Jammer en die patserige truckers helemaal uit kleden, want die denken, dat ze de koning op de weg zijn. Bekeuren die bende aso's. !!
willem77 (30-3-2014 om 11:22)
zit niet te zeuren en af te geven op de politie. ik heb zelf ook boetes gehad omdat ik te snel reed. als je je aan de regels houd heb je geen probleem. je doseert zelf je gas--dus als je teveel gas geeft ben je zelf schuldig. erken je fouten.
k (27-3-2014 om 15:06)
@rustige rijder ja tuurlijk lekker relaxt zoals thuis in uw relaxte stoel, let wel op dat u niet in slaap valt zoals thuis in die stoel want dat weet die cruise control niet. maar daar heeft u vast wel een censor voor die aanrijdingen voorkomt en zelf remt? techniek kan falen ook bij de nieuwste Mercedes.
rustige rijder (27-3-2014 om 11:31)
wat een heerlijk voorspelbare reactie's weer. Ik heb vrijwel nooit een boete, maar rijdt toch heel wat kilometertjes per jaar. Gewoon een kwestie van cruise control of limiter aanzetten, en je rijdt zoooo relaxed, lekker muziekje erbij en even onthaasten in de auto. Zouden meer mensen moeten doen. Aan de andere kant is het goed voor de schatskist, en iedereen doet het zichzelf aan, maar het is wel gevaarlijk voor de omgeving.
k (27-3-2014 om 10:23)
@kevers, nee dat lijkt alleen zo als je een luchtkoeler rijdt meschien al eens nagedacht dat jullie behoorlijk traag zijn en daarom ingehaald worden? door de veel snellere 16kleppers met watercooling, deze auto's accelereren ook zonder meewind. beetje lomp om te gaan schelden terwijl jullie zelf de oorzaak zijn.