Grote zoekactie na vondst kinderwagen

Toegevoegd: 27-03-2014, 08.34 uur

TERNEUZEN - In Terneuzen hebben duikers van de brandweer donderdagochtend een vijver afgezocht nadat een kinderwagen was aangetroffen. Er werd verder niets meer aangetroffen.

Een groot aantal hulpverleners werd vanochtend rond 07.15 uur naar de Guido Gezellestraat gestuurd nadat iemand had gemeld dat er bij de vijver naast woonzorgcentrum De Blide een kinderwagen lag. Twee ambulances, diverse brandweerwagens en eenheden van de politie gingen met spoed ter plekke.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland bestond al snel het vermoeden dat er niemand in het water lag, maar om dat uit te kunnen sluiten werd toch een zoekactie op touw gezet. Duikers van de brandweer hebben systematisch zoekslagen gemaakt in de vijver maar er werd niets aangetroffen. Rond 08.25 uur werd de zoekactie beëindigd.

Volgens de politie is er inmiddels een tip binnengekomen van iemand die gisteren kinderen met de wagen hebben zien spelen. De tipgever herkende ook de bewuste kinderwagen. Waar de kinderwagen vandaan kwam en hoe die in het water terecht is gekomen is echter nog niet duidelijk.

m (27-3-2014 om 18:21)
Het zal niet het eerste baby (lijkje)Zijn dat gedumpt word en niet als vermist is opgegeven , dus wees blij dat hulpdiensten deze melding serieus hebben genomen er een goede afloop is geweest. En voor de gene die melding heeft gedaan Respect wat die zeikerd die hier lopen te klagen hadden dit dus niet gedaan! ( ookal zou er wel een Baby in hebben gelegen) diep triest
J (27-3-2014 om 18:00)
De hulpverleners doen zeer goed werk, en iedere melding moet serieus genomen worden .en Kees schaam je voor deze opmerking hoe vaak brandweermannen overleden mensen moeten bergen én ja die zijn al dood maar ik weet met hoeveel inzet de hulpverleners hun werk doen de dames en heren op momenten dat wij lekker in bed liggen . Dus respect voor onze hulpverleners en dank god dat er geen slachtoffers waren dit keer
J (27-3-2014 om 17:59)
Kees (27-3-2014 om 15:15)
Ik zie het nut van de zoekactie ook niet in. Stel dat er een kind in het water zou liggen, dan is het al lang verdronken, voordat het wordt gevonden. Maar er is helemaal geen kind vermist, dus een zeer theoretische zoektocht. Maar goed, wel een realistische praktijkoefening.
mies (27-3-2014 om 13:32)
Zeik niet zo ....het lijkt wel dat jullie zitten tewachten zodat jullie kunen gaan zeiken op de hulpverlening . zeiken doe je op de wc
Renata (27-3-2014 om 12:42)
Niet te geloven zitten ze weer af te geven op de mensen die hun werk en plicht doen. Ik hoor niemand over het gajes dat daar blijkbaar woont en hun rotzooi op straat dumpt. En voor het geval je droomt, wordt dan maar eens wakker en zie wat goed is en wat niet goed is. Nu maar wachten op de volgende die zeikt over wat het wel niet kost..... Pak dat gajes maar liever aan.