Vrijwilliger marathon mishandeld

Toegevoegd: 20-04-2014, 12.10 uur
Door: Rolf de Feijter

TERNEUZEN - Zaterdag is tijdens de Marathon Zeeuws-Vlaanderen een vrijwilliger uit Terneuzen mishandeld. De politie stelt een onderzoek in en is nog op zoek naar de dader.

De man was tussen 13.00 uur en 14.00 uur belast met toezicht op het loopevenement aan de Herengracht in Terneuzen en was ook herkenbaar met een oranje hesje. Hij attendeerde een man die met een deelnemer meefietste met een op het feit dat hij de laatste kilometer niet mee mocht fietsen. Daar had de begeleider van de fietser geen boodschap aan en reed gewoon door.

De toezichthouder pakte vervolgens de fiets vast om hem tot stopen te dwingen. Deze reageerde boos en haalde direct uit naar de vrijwilliger, waarna hij wegreed. Met een blauw oog meldde het slachtoffer zich, na een bezoek aan de huisartsenpost, bij de politie en deed aangifte.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn minstens drie mensen getuige geweest van de mishandeling. De politie zou graag met hen willen spreken.  Zij kunnen contact opnemen met de politie via telefoonnummer 0900 8844.

Het signalement van de dader luidt: blanke man van tussen 40 en 50 jaar oud, zwarte zakdoek op zijn hoofd, zwarte zonnebril, blauwe jas. Hij sprak met een Belgisch accent.

Fredje790 (20-4-2014 om 23:52)
zeeuw (20-4-2014 om 18:46)
ze moeten die persoon met naam en toenaam bekend maken want dit is aco mar ja dat is nederland.........
Piet (20-4-2014 om 16:27)
Als verkeersregelaar en eigenlijk als gewoon als burger moet je er wat van zeggen en verder niet. Je ziet waartoe het kan leiden.
krijn (20-4-2014 om 14:47)
zeeuwse mevrowu (20-4-2014 om 13:39)
Een fiets vastpakken mag dat wel? Blijf van elkaar af. Ik snap niet waarom mensen steeds maar gelijk er oplos moeten rammen hoor. Kan het niet gewoon met woorden opgelost worden. En ook wel erg onvolwassen van die dader om de regels aan zn laars te lappen.
Luc (20-4-2014 om 13:20)
Korte lontjes zijn tegenwoordig helemaal in, lijkt wel. Opsporen, naam in de krant en de volgende keer niet meer mee laten doen.