Jongen van bed gelicht wegens wapenbezit

Toegevoegd: 14-05-2014, 10.30 uur - Update: 14-05-2014, 19.42 uur
Door: Rolf de Feijter

GOES - De Regionale OndersteuningsGroep (ROG) van de Zeeuwse politie heeft deze morgen in Goes rond 06.15 uur een 15-jarige jongen van zijn bed gelicht wegens wapenbezit.

De politie had eerder een melding gehad dat de jongeman in het bezit zou zijn van een vuurwapen. In de woning aan de Hoogewei troffen de agenten twee luchtdrukwapens en twee messen aan.

De wapens en de messen zijn in beslaggenomen. De verdachte is ingesloten voor verder onderzoek.

Ad. (30-5-2014 om 23:15)
Wat een flauwekul weer, hebben ze niets beters te doen, Politie, ROG??? Luchtdrukwapen zijn tot nu toe legaal, hoor. En wat zijn zij toch trots op hun functie, een 15jarige jongen opsluiten. Zeker ook nog in TORENTIJDT. Wat een machts vertoon, helden op sokken zijn het. En wat zijn ze toch TROTS op hun leuke baantje. Als je NIET wlt werken, moet je bij de Politie gaan. Ook als je bang en laf bent!!!! Ze weten OOK niet wat ze deze jongen aan doen, kan een inpact worden in zijn verdere ontwikkeling, VERHOREN en OPSLUITNG in een CEL. Laten ze dat maar eerst eens leren.
-Erik- (19-5-2014 om 22:22)
@Jac (14-5-2014, 12:46 uur): "Luchtdrukwapens zijn legaal in NL, waarom in beslag nemen?" Legaal vanaf 18 jaar! @Koos P. (19-5-2014 om 00:12 uur): "Dus u vind het wel normaal dat een 15 jarig jochie met een wapen op internet staat? Volgens de wet is dit strafbaar." Dus foto's van een schietclub die online staan zijn dus ook allemaal verboden? Lijkt me stug. In welk wetsart. staat dit dan vermeld? @Koos P. (18-5-2014, 10:35 uur): "Makkelijk he? De schuld afschuiven op de politie?" Misschien had de politie wat subtieler kunnen zijn? Ben het dan ook eens met de reactie van Klaas Vaak (17-5-2014, 13:15 uur). @jehona (14-5-2014, 20:50 uur) Jammer dat dit 'moest' gebeuren. Hopelijk kunnen jullie weer snel op de oude weg verder!
Koos P. (19-5-2014 om 00:12)
@Truus: Dus u vind het wel normaal dat een 15 jarig jochie met een wapen op internet staat? Volgens de wet is dit strafbaar hoor. Dus hoef ik niet over na te denken, het staat gedrukt. Vandaar dat het ROG op visite kwam.
Truus (18-5-2014 om 20:07)
@Koos P : wie heeft hier over schuld afschuiven, Dat interpreteert u uit de opmerking van Klaas Vaak. Jammer. U bent degene die praat over schuld. En inderdaad eerst nadenken zou u ook niet misstaan voordat u oordeelt en beoordeelt.
Koos P. (18-5-2014 om 10:35)
@Klaas Vaak: Makkelijk he? De schuld afschuiven op de politie? De fout ligt toch echt bij het 15 jarige jongetje die zo nodig met een wapen op de foto moest en dat op internet moest plaatsen. Beetje goed nadenkend mens snapt dat dat vragen om problemen is. Die heeft dat ventje nu gehad, terecht. Dus nu niet gaan lopen janken. Voortaan eerst nadenken.
Klaas Vaak (17-5-2014 om 13:15)
Aan al deze mensen die zo hard oordelen wens ik dat jullie dit nooit mee hoeven te maken. Helaas is het risico wel hoog dat u dit ooit mee gaat maken gezien het feit dat het ROG verdachten aanhoudt zonder nader onderzoek op basis van anonieme tip nav een foto op internet. Een foto die ook nog eens gefotoshopt zou kunnen zijn. Deze mensen van het ROG denken niet na trappen deuren in en behandelen verdachten als afgestrafte criminelen. Het ROG beseft niet welke impact dit heeft op mensen en hun familieleden. Dit toont maar weer de on professionaliteit van de politie. Gelukkig is er een mogelijkheid om een klacht in te dienen tegen dit belachelijke optreden.