Fietser ernstig gewond in Terneuzen

Toegevoegd: 31-05-2014, 21.11 uur - Update: 03-06-2014, 09.32 uur

TERNEUZEN - In Terneuzen is zaterdag aan het begin van de avond een fietser geschept. De fietser liep ernstige verwondingen op.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en deze naar een ziekenhuis gebracht. Over de aard van het letsel is nog niets bekend.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

Over dit onderwerp is een recenter artikel verschenen:
- Fietser Terneuzen overleden (01-06-2014)

buurtbewoonster (1-6-2014 om 00:53)
Het is zeker nog altijd een racebaan voor velen. Op ieder tijd stip van de dag rijden er velen te hard. Rij je bv zelf 50 dan zijn er maar weinig die achter je blijven. Het zijn niet alleen de automobilisten die door rood gaan vele fietsers doen net zo hard mee. Het zijn niet alleen jongeren vele ouderen zoeven ook nog effe over. Het haasten, te laat vertrekken of nog effe snel zal waarschijnlijk bij de tijd van het leven horen. Het niet meer op tijd op staan / vertrekken, rekening met wegdrukte houden is blijkbaar verleden tijd. Spijtig en triest dat dan zo'n ongeval plaats vind.
Anoniem (1-6-2014 om 00:35)
Typisch weer dat gespeculeer.Mensen als je de klok hoort luiden en niet weet waar de klepel hangt...zeg dan liever niets. Toevallig ken ik de bestuurder van de auto en weet ik wat er precies is gebeurd.De eerste die altijd wordt veroordeelt is de chauffeur Maar roep dit niet te snel.....ik ga hier verder niet over uitwijken dat lezen jullie mogen wel op internet of in de krant.
Bertus (31-5-2014 om 23:55)
@nick, nabestaanden? er staat niet dat er iemand is overleden?! Er staan stoplichten, wat moet er nog veranderen in verkeerssituaties om een ongeluk te voorkomen? Lijkt mij dat de weggebruikers zich aan de regels moeten houden. In dit geval is er waarschijnlijk niet te hard gereden wat er al gezegd wordt, maar gewoon 1 van de 2 door rood gereden, of onwel wording o.i.d. Maar dat wordt onderzocht! Heel veel beterschap voor het slachtoffer, sterkte aan alle betrokkenen
mathilda. (31-5-2014 om 22:50)
beste buurtbewoner. het moet niet altijd aan de bestuurde van de auto liggen. ik kom dadelijks langs dat kruispunt, maar er zijn ook veel fiesters die denken ik rij gewoon door. heb het ook al meegemaakt., dat er een fietser door het rood rij en voor de auto's dan al groen is.
Oud Terneuzen (31-5-2014 om 22:08)
Duidelijk dat die flink meegesleurd is want daar waar de fiets logt mag je niet fietsen. Weet niet hoe of wat maar wel dat het er bizar uitziet. Het lijkt mij dat je dan toch remt? Nja ik weet het ook niet.
jolanda (31-5-2014 om 22:08)
tjeetje........als je de fiets en auto bekijkt....dan vraag ik me af hoe het met de fietser gaat....