Fietser Terneuzen overleden

Toegevoegd: 01-06-2014, 13.18 uur - Update: 03-06-2014, 09.29 uur
De fietser kwam in botsing met een SUV.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - De man die zaterdagavond ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval in Terneuzen is aan zijn verwondingen overleden. Het gaat om een 36-jarige Terneuzenaar. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. Hij reed op dat moment op zijn racefiets en wilde, komende vanaf de Oude Vaart, de kruising oversteken. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en hem vervolgens met spoed naar een ziekenhuis in Gent (B) gebracht. Daar is hij later bezweken aan zijn verwondingen.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Fietser ernstig gewond in Terneuzen (31-05-2014)

petra (2-6-2014 om 11:23)
Ik walg van sommige reacties. Wat weten sommige mensen het toch allemaal goed alsof ze er zelf bij waren. Maar nee ze trekken levert conclusies wat alle betrokken partijen van dit ongeval raakt. En dodelijk slachtoffer bij een ongeval iS erg maar wat waren de omstandigheden dat weet alleen de bestuurder van de auto. Dus praat niet in zijn plaats. Het oud allemaal erg genoeg
Alfred (2-6-2014 om 10:53)
@ o.a. Buurtbewoner & Peter: Respect ontbreekt ook bij diegene die te hard rijden en door rood fietsen, zolang dat doorgaat zal de kans op een ongeluk ook altijd aanwezig zijn. Al mag je er voortaan alleen maar lopend overheen heb je ook kans dat je tegen elkaar aanloopt. Feit is dat er niks gevaarlijks aan is als iedereen de regels volgt, de stoplichten verderop (N290/N62/G. Gezellestraat) geven meer gevaar; de ene wordt groen als de ander nog steeds groen heeft. En een schrikreactie van de automobilist of wat dan ook kan er ook toe leiden dat je later stil staat dan als je bewust een remactie probeert. In ieder geval sterkte voor alle betrokkenen.
Marijn (2-6-2014 om 10:34)
Ten eerste mijn medeleven aan de nabestaanden en bestuurster, en verder alle mensen die hier zo nodig nog een discussie moeten voeren over wel niet wel niet..... SCHAAM JE!!!! Laat dit aan de politie over jullie hebben er geen verstand van. R.I.P Martijn.
Kees (2-6-2014 om 08:02)
@getuige, nog maar een keer: als de bestuurster de fietser nooit heeft gezien, duurt het al een seconde voordat ze uberhaupt gaat remmen. Dan ben je al 14 meter verder. Vervolgens constateer je dat de fietser op de motorkap ligt. Als je te hard remt., valt de fietser wellicht voor de auto en rij je er ook nog overheen. Mijn zwager heeft ooit een scooter raak gereden en is pas 100 m verderop gestopt, omdat de scooter onder de auto zat en hij bang was van de weg ter raken. Pas toen hij uitstapte had hij in de gaten dat hij een scooter had raak gereden. Als je een aanrijding niet ziet aankomen, zegt de afstand na de aanrijding vaak weinig tot niets over de gereden snelheid voor de aanrijding.
0117WESTSIDE (2-6-2014 om 03:18)
Sommige mensen moeten zich diep schamen hier! Er is iemand OVERLEDEN toon eens een beetje RESPECT!!
Miran (2-6-2014 om 01:45)
Wat maakt het uit mensen wie er hier wel of niet fout is. Martijn is er niet meer, Rust zacht ventje, hoop dat je je rust vind bij je ouders daarboven.Sterkte aan de nabestaande en beste vrienden en vriendinnen.