Fietser Terneuzen overleden

Toegevoegd: 01-06-2014, 13.18 uur - Update: 03-06-2014, 09.29 uur
De fietser kwam in botsing met een SUV.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - De man die zaterdagavond ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval in Terneuzen is aan zijn verwondingen overleden. Het gaat om een 36-jarige Terneuzenaar. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. Hij reed op dat moment op zijn racefiets en wilde, komende vanaf de Oude Vaart, de kruising oversteken. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en hem vervolgens met spoed naar een ziekenhuis in Gent (B) gebracht. Daar is hij later bezweken aan zijn verwondingen.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Fietser ernstig gewond in Terneuzen (31-05-2014)

ed (2-6-2014 om 00:05)
Dan heb jij een hele speciale auto ,getuige, bij 50 km per uur heb je meer dan 27 meter remweg
Alexia (1-6-2014 om 23:43)
Ik lees hier ergens dat het slachtoffer er "wel 5 minuten gelegen heeft" voor de hulpdiensten er waren. Ik besef ook dat 5 minuten heel erg lang kan lijken, maar neem van mij (ambulancier) aan dat wij er alles aan doen om zo snel mogelijk bij het slachtoffer te zijn. Op het moment dat een ongeluk gebeurt is wordt er, vaak met een mobieltje naar de alarmcentrale gebeld maar dan kom je terecht in Driebergen. Daar zetten ze het gesprek door naar de regionale hulpdiensten die dan de hulpdiensten verwittigen. Lieve mensen, 5 minuten is echt niet lang, al lijkt het soms wel veel langer. En misschien eens de hand in eigen boezem steken als automobilist: Hoor je sirenes en/of zie je onze blauwe zwaailichten, ga dan zoveel mogelijk rechts rijden.
buurtbewoner (1-6-2014 om 21:20)
beste Alfred, ook fietsers rijden door rood dat zal niemand ontkennen. Waar het om gaat is dat er op deze weg veel te hard wordt gereden. Als hier niets aan gedaan wordt zullen er nog meer ongelukken gebeuren. Terwijl ik dit bericht tik hoor ik de gierende banden. Het racen gaat gewoon door net of er niets gebeurd is. Ik zie hier vaak auto's door rood rijden en dat gaat harder dan 50 km p/u.
anoniem (1-6-2014 om 21:10)
Wat een ongelooflijke bullshit in al jullie reacties schaam jullie.....iedereen draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Rood is stoppen zo zijn de regels zo simpel is het gewoon. Wacht het bloedonderzoek maar eens af van de fietser meer zeg ik niet. En de bestuurster van de auto ...meid veel sterkte met dit trauma vreselijk dat dit jou is overkomen. Het was een ongeluk waar jij niets aan kon doen!!!
getuige (1-6-2014 om 20:39)
op hetzelfde kruispunt heb ik vandaag eens uitgeprobeerd met 50 km per uur hoe snel ik stil kon staan. Geloof me, net op de punt waar de fietser is aangereden stond ik net ietsjes buiten dat streep al stil. Maarja doet er helaas niet meer toe
Koos P. (1-6-2014 om 20:20)
Als je door rood rijd neem je bewust het risico om aangereden te worden. Dat is hier dus ook gebeurd. En of die meneer ook te hard reed is aan de politie om uit te zoeken. Het is de fietser z'n eigen schuld. Ook als hij zachtjes was aangereden had hij verkeerd terecht kunnen komen waardoor het fataal afliep.