Fietser Terneuzen overleden

Toegevoegd: 01-06-2014, 13.18 uur - Update: 03-06-2014, 09.29 uur
De fietser kwam in botsing met een SUV.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - De man die zaterdagavond ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval in Terneuzen is aan zijn verwondingen overleden. Het gaat om een 36-jarige Terneuzenaar. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. Hij reed op dat moment op zijn racefiets en wilde, komende vanaf de Oude Vaart, de kruising oversteken. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en hem vervolgens met spoed naar een ziekenhuis in Gent (B) gebracht. Daar is hij later bezweken aan zijn verwondingen.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Fietser ernstig gewond in Terneuzen (31-05-2014)

Michel van D (1-6-2014 om 13:58)
Als iedereen zich gewoon aan de regels hield was dit ook vast niet gebeurd. 30 rijden zou dan ook vast niet worden gehandhaafd. Ze mogen daar wel vaker controleren van mij maarja. Sterkte aan alle vrienden en familie.
Lies (1-6-2014 om 13:58)
Gecondoleerd en sterkte aan de nabestaanden.
Sterkte (1-6-2014 om 13:53)
Sterkte aan de nabestaande van deze man.. Ook sterkte aan de bestuurder ( ster ) van de auto. Ook sterkte aan de hulpverleners / getuige van dit ongeval.
fietster (1-6-2014 om 13:48)
mijn condoleance aan de familie van het slachtoffer en verdere bekenden en betrokkenen van het ongeval. De klap moet enorm zijn geweest. Sterkte aan allen.
joppie (1-6-2014 om 13:43)
wat erg,mij ga je niet wijsmaken dat die auto niet te hard heeft gereden als je zover word meegesleurt ,snelheid overal in bebouwde kom naar 30 km per uur en dan zal je dit niet meer meemaken