Kindje (2) drijft af in rubberboot

Toegevoegd: 07-06-2014, 22.41 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De reddingboten van de KNRM Breskens en Cadzand zijn zaterdagmiddag uitgerukt voor een 2-jarig kindje dat afdreef in een rubberboot. Net voor aankomst van de reddingboten bleek de situatie gelukkig onder controle en was het kindje veilig terug op het strand.

De reddingsboten rukten rond 12.30 uur uit voor de melding ter hoogte van Strandhut Matour nabij Groede. Na de melding zijn er diverse mensen achter het bootje aan gezwommen. Omdat hiervan ook niet zeker was of deze terug het strand konden bereiken is de KNRM ter plaatse geweest.

Net voordat beide reddingboten ter plaatse kwamen waren alle zwemmers inclusief het kindje veilig terug op het strand staan.

bertus (9-6-2014 om 12:23)
Een kind van 2 wat alleen afdrijft? Hoe onverantwoordelijk. Gelukkig alles goed afgelopen. Veel mensen weten niet wat stroming en getijden doen, de schelde is geen zwembad. Al lijkt het water zo rustig, het blijft oppassen.
kees (8-6-2014 om 12:17)
Ik denk niet dat een kind van 2 al goed kan zwemmen dus is het zeer onverantwoord om een kind van 2 jaar zonder begeleiding in een bootje op zee te zetten. Gelijk jeugdzorg inschakelen
Pippa (8-6-2014 om 10:27)
Hoe kun je nu een 2jarig kind in een rubberboot zetten??! Dan spoor je toch echt niet!!!
zoetwatermatroos (8-6-2014 om 06:43)
getijde.....vooral het laatste uur staat er een flinke stroom,oppassen dus
Jse (8-6-2014 om 00:49)
Ik begrijp dit echt niet. Hoe kan een kind van twee jaar, in hemelsnaam, afdrijven in een bootje. Ben ik nu zo ouderwets? Twee weken geleden was ik, met mijn kleinkind, van drie en een half, aan het strand. En of het nu leuk is of niet ik sta met mijn gezicht, rug naar de zee, constant te kijken hoe het gaat.Aan een paar uur rust kom je echt niet toe. Voor mij geen probleem en het mannetje is veilig aan het spelen.Die op blaas dingen zijn zo wie zo erg gevaarlijk, een zuchtje wind en ze zijn er vandoor. En vandaag ga ik weer met hem naar de zee en sta contant bij hem, net als lang geleden met zijn mama!
Karel3 (7-6-2014 om 23:14)
Ongeloofelijk dat zoiets kan gebeuren!! Een kindje van 2 wat afdrijft!? :s