Vrouw wilde kinderen uit water redden

Toegevoegd: 09-06-2014, 09.46 uur
Door: Manfred Berrevoets

SINT PHILIPSLAND - De 35-jarige vrouw die zondagmiddag levenloos uit het water is gehaald bij Sint Philipsland probeerde enkele kinderen uit het water te redden. Vervolgens is ze zelf in de problemen geraakt.

Het incident gebeurde om 16.40 uur aan de Del Campoweg. De vrouw, afkomstig uit Nieuwegein, was met haar familie oesters aan het rapen. Toen ze zag dat enkele kinderen door de stroming in nood raakten en wilde ze redden. Ze is toen zelf in het water gegaan en in nood geraakt.

Enkele omstanders hebben het slachtoffer uit het water gehaald en zijn met reanimeren begonnen. De kinderen waren toen al veilig uit het water gekomen. De toegesnelde hulpverlening, waaronder een traumahelikopter, hebben de reanimatie overgenomen. Tijdens de reanimatie kreeg de vrouw weer ademhaling. Ze is met een ambulance naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht, waar ze op de afdeling intensive care is opgenomen.

Jverdam (11-6-2014 om 19:42)
Verschrikkelijk voor de nabestaanden dat een moedige reddingspoging zo eindigt. Heel veel sterkte voor de familie en alle RESPECT voor deze actie.
bhv (11-6-2014 om 19:20)
@angie er is niks bot aan de reactie van hulpverlener, dit is gewoon duidelijk schrijven wat de handeling is en de regels zijn. kort en krachtig zijn en rechtstreeks handelen dat helpt. niet iets lief vragen want dan sta je nu nog te wachten op de ambulance. voor de familie veel sterkte ze gaf haar leven voor kinderen van een ander die niet opletten wat ze deden het moederhart spreekt dan vanzelf.
Vanessa (11-6-2014 om 18:33)
@ Angie, ik weet niet waar je het vandaan haalt dat Hulpverlener bot was. Ik hoop dat je in de war bent met iemand anders. Ik zie in de reactie totaal niets hards of bots. Alleen de situatie uitleggend wat er gebeurd in zo'n situatie. Wat is daar mis mee? Beter lezen kan een hoop vooroordelen voorkomen. Jammer dat deze moedige vrouw toch is overleden. Misschien zijn kinderen nu hun moeder kwijt. Ik wens haar familie héél véél sterkte toe!
peter (11-6-2014 om 14:22)
helaas deze heldin is overleden. sterkte voor de nabestaande.
Long (10-6-2014 om 23:28)
Hartelijk dank voor alle mooie woorden maar helaas zij is vandaag op 20:22 overleden. Namen de familie wil ik iedereen bedankt bij dit tragisch ongeluk. betrokken waren .
angie (10-6-2014 om 23:27)
Ontzettend moedig van deze vrouw, zij verdiend zeker een lintje. Ik hoop dat het goed komt met haar gezondheid. @hulpverlener. Ik begrijp heus uw reactie wel jegens vlissingse, maar dat hoeft u niet zo bot over te brengen, hoor. Mag ook wel wat tactischer. Doet u ook zo als u hulp verleend aan iemand, ik hoop het niet want dan zult u bij mij en menig ander snel wegwezen.