Controle bij vergunninghouders wapens

Toegevoegd: 13-06-2014, 14.30 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - Agenten hebben donderdagavond drie wapenvergunninghouders gecontroleerd in Middelburg. Het ging om onaangekondigde bezoeken bij de verlofhouders thuis.

Tijdens de controle werd gekeken naar identiteitspapieren en vergunning van verlofhouder, merk, nummers van aanwezige wapens in combinatie met vergunning, wijze van veilig opbergen (aanwezigheid en verankering kluis), scheiding bij het opbergen van de wapens en de munitie, en het maximum aantal munitie per kaliber.

Volgens de politie werden er geen overtredingen geconstateerd.

fred (16-6-2014 om 12:19)
martin, juiste opmerking dat laatste PS ik ben sportschutter ik weet waarover ik spreek
Martin (15-6-2014 om 04:53)
Mooi de opmerkingen, Charel heeft zoveel kennis dat hij weet dat iedere sportschutter een alcoholist is ... en wie van de drie heeft waarschijnlijk zijn prozac nog niet ingenomen. Weer z'n erg gefrustreerde hollander die wel even weet hoe anderen moeten leven maar waarschijnlijk zelf vindt dat de regels voor hem niet gelden. Ongefundeerde onzin ventileren kunnen we allemaal. Zal ik ook eens een stelling er in gooien, menige sportschutter is een betere schutters dan de personen die de wet moeten handhaven. maar die lopen hele dagen op straat met een pistool op den heup.
fred (14-6-2014 om 10:40)
wie van de 3 , wapens op de schietclub bewaren ? als daar eens ingebroken wordt !!, denk eerst eens na voor je wat zegt. trouwens er vallen nog steeds meer doden bij de voetbal als bij een schietclub.
piet (14-6-2014 om 09:58)
@wie van de drie: U heeft moeite met begrijpend lezen? Er staat dat ze donderdagavond hebben gecontroleerd... Dit kan dus ook tussen 20.00 en 21.00 uur zijn geweest, want dat is ook in de avond. Mijn goed, en dan zo tekeer gaan alleen maar om commentaar te willen geven...
jan (14-6-2014 om 07:13)
Daar moet de politie niet controleren. Meestal zijn die lui wel in orde. Buiten de vergunninghouders hebben meerderen wapens. Daar moet eerst en vooral gecontroleerd worden, hoe moeilijk het misschien ook is om die op te sporen !
dorpsbewoner (14-6-2014 om 06:48)
Waar regels gesteld worden moeten die ook gecontroleerd worden. Het maakt niet uit of het om een visvergunning gaat, wapenvergunning of een parkeerovertreding die overlast veroorzaakt. Hoe minder overtredingen, hoe minder er gecontroleerd zal worden Goed werk is hier verricht en ook een pluim voor de vergunninghouders!