Tienduizenden bij 9e Rescue Vlissingen

Toegevoegd: 16-07-2014, 18.11 uur - Update: 16-07-2014, 19.05 uur

VLISSINGEN - Met een redding op het Badstrand van een drenkeling en aansluitend een grote vlootschouw en een flyby van vliegende deelnemers is Rescue Vlissingen vanavond geëindigd. Het evenement werd net zoals tijdens voorgaande edities door tienduizenden mensen bezocht. Volgens de organisatie ging het om 90.000 mensen, zo'n 15.000 mensen meer dan vorig jaar.

Voor de fanatiekelingen begon de dag al rond 10.00 uur. Toen werden op de Boulevard alle standjes opgebouwd, hulpverleningsvoertuigen geparkeerd en landden de eerste helikopters op het parkeerterrein aan de Kenau Hasselaarstraat. Rond het middaguur openden parachutisten de dag door een presentje af te geven bij de Vlissingse burgemeester Letty Demmers.

Hoogtepunten waren woensdag onder meer diverse helikopterreddingen, nagebootste ongevallen met beknellingen en vliegdemonstraties. Doorlopend waren er ook nog allerlei kleinere demonstraties en ook was er voor het publiek genoeg te doen. Mensen die de handen uit de mouwen wilden steken konden zelf brandjes blussen, in een klimtoren klimmen, een conditieproef afleggen en in een gordelsimulator stappen.

Het hulpverleningsevenement, één van de grootste van ons land, werd dit jaar voor de negende keer georganiseerd. In 1998 vond de eerste editie plaats. Sindsdien is Rescue Vlissingen steeds verder uitgegroeid. Dit jaar deden naast Nederlandse hulpverleners ook ploegen uit België, Duitsland, Engeland en Luxemburg mee. Naast de 20-koppige organisatie waren er dit jaar 900 mensen die vrijwillig meewerkten.

Zie ook:
- Rescue Vlissingen nadert einde (16-070-2014)
- Rescue Vlissingen in volle gang (16-07-2014)
- Rescue spectaculair van start (16-07-2014)
- Eerste helikopters Rescue geland (16-07-2014)
- Vlissingen klaar voor negende Rescue (15-07-2014)

Renata (17-7-2014 om 16:39)
Ja ik vraag me ook af waarom ik nooit eens iets zie op het nieuws als er mooie grote evenementen zijn in Zeeland. En die zijn er genoeg! Misschien moet de provincie het eens meer aangeven bij die omroepen?? Je ziet altijd van alles uit het hele land.
Vaste reageerder (17-7-2014 om 13:13)
Het was druk, maar 90.000 mensen waren er echt niet hoor. Ik vond het 2 jaar geleden aanmerkelijk drukker, en toen waren er 75.000 mensen.
genoten! (17-7-2014 om 09:45)
en op RTL nieuws werd alleen bericht dat het heerlijk zwemwater was in Vlissingen... Schande!
Zoutelandenaar (16-7-2014 om 21:28)
Het was mede door het mooie weer een geweldig dag complimenten aan de ogranisatie