Fietsster over de rooie bij aanhouding

Toegevoegd: 31-07-2014, 19.08 uur

MIDDELBURG - Donderdagmiddag is in de Korte Geere in Middelburg een vrouw aangehouden omdat ze niet wilde meewerken aan een politiecontrole. De vrouw ging helemaal door het lint en moest daarom worden afgevoerd.

De politie controleerde naar aanleiding van klachten op het fietsen door een voetgangersgebied. Nadat ze enkele bekeuringen hadden uitgedeeld, reed rond 13.45 uur een fietsster een agent bijna voor z'n sokken. De 41-jarige vrouw uit Middelburg was in het gezelschap van haar dochtertje, een meisje in de basisschoolleeftijd.

De agent sprak de vrouw aan, maar ze wilde niet meewerken aan de controle. "De vrouw schreeuwde luidkeels dat ze een waarschuwing wilde. Ook weigerde ze, ondanks herhaald aandringen, zich te legitimeren. De agenten restte niet anders dan de vrouw aan te houden", zo laat een woordvoerder weten.

Vervolgens verzette de vrouw zich tegen de aanhouding en schreeuwde hard in het rond. De vrouw werd daarom door de agenten geboeid en met een politiebusje naar het politiebureau gebracht.
De aanhouding trok volgens de politie veel bekijks. Er verzamelde zich een menigte van ongeveer 100 mensen, waarvan een groot aantal schande sprak van het gedrag van de vrouw.

Het meisje was in tranen door het gedrag van haar moeder. Terwijl de vrouw naar het politiebureau werd gebracht, ontfermden de agenten zich over het meisje. Nadat ze op het politiebureau was getroost, werd ze bij een tante gebracht.
Op het politiebureau kreeg de vrouw alsnog een bekeuring voor het fietsen in een voetgangersgebied en het niet tonen van een identiteitsbewijs. Hierna verliet ze boos het politiebureau.

rene (10-9-2014 om 18:29)
wat een afgang en wat een voorbeeld. Hopelijk valt de appel heel ver van de boom. Die heeft dringend hulp nodig.
TSS (7-8-2014 om 08:58)
@ zeeuw: misschien moet je je eerst eens wat meer verdiepen in het politiekorps voordat je zulke onzin uitkraamt. En blijkbaar heeft de vrouw niet geleerd met terechte boetes om te gaan en haar reactie niet zo te laten escaleren.
Jos (6-8-2014 om 17:25)
Als je bewust een overtreding maakt en wel een waar de politie op staat te kijken, lijkt het mij overduidelijk een sollicitatie naar een flinke bekeuring. Als je die dan krijgt, moet je niet zeuren. Lekker voorbeeld voor je kind. Er zijn regels, maar daar trekken we ons niets van aan en doen gewoon ons eigen zin, desnoods gaan we lekker krijsen en janken en is op de grond rollen ook nog wel iets, vooral als er veel mensen staan te kijken. Gek zeg, dat kinderen dan dit gedrag dan ook gaan tonen in bv een winkel als ze hun zin niet krijgen.
zeeuw (3-8-2014 om 14:50)
blijkbaar hebben de veldwachters niet geleerd met mensen om te gaan, en hun reactie op een simpele "overtreding" zo laten escaleren dat er 100 mensen blijven staan en een moeder voor de ogen van haar kind in de boeien naar her cachot gebracht wordt,is wel een bewijs hier van, wat een helden!! en wat een PR ! jammergenoeg zijn onze dienders niet zo stoer als het om echt tuig gaat, dan stellen ze zich natuurlijk terughoudend op om " de boel niet te laten escaleren "
Bep (3-8-2014 om 10:02)
Wat een moeder zeg. Het zal je moeder maar zijn. Zou me kapot schamen. Lekker voorbeeld. Arm kind. En terecht toch dat als je iets doet wat niet mag dat je dan een bekeuring krijgt!!! en zeker als je je zo asociaal gedraagt. Helemaal terecht de bekeuring!!!
Dennis (2-8-2014 om 09:54)
@arjan: kan het niet beter samenvatten! de politie is verworden tot wat de samenleving er zelf van maakt! Blijkbaar zijn we zo asociaal geworden dat we terechte boetes en/of aanhoudingen beoordelen als onterecht of zelfs buiten proportioneel. Heb ik iets gemist? Gaan wij burgers tegenwoordig zelf over de hoogte van de boetes? Hou je aan de regels en behandel de mensen die dag en nacht in touw zijn voor Uw en mijn veiligheid eens wat meer met respect dat zou al een hoop schelen. Oh voor dat er weer allemaal 'intelligente' reacties komen: Nee ik werk niet bij de Politie.......