Vrijwillig brandweerman omgekomen

Toegevoegd: 16-09-2014, 16.11 uur - Update: 17-09-2014, 19.38 uur
Eén van de slachtoffers is een vrijwillig brandweerman.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

MIDDELBURG - De beide dodelijke slachtoffers van de aanrijdingen op de A58 vanochtend zijn afkomstig uit de gemeente Middelburg. Eén van hen was lid van de vrijwillige brandweer. Dat meldt de Veiligheidsregio Zeeland.

Vanaf 08.00 uur vanochtend vonden verspreid over drie hoofdlocaties meerdere ernstige aanrijdingen plaats. Het eerste ongeluk werd gemeld nabij het viaduct Heinkenszand. Later kwamen meldingen binnen over een botsing ter hoogte van verzorgingsplaats Selnisse en een aanrijding ter hoogte van het Mallardviaduct bij Lewedorp.

Bij het ongeluk ter hoogte van het Total-tankstation Selnisse kwamen de twee personen om het leven. Het ging om een automobilist en een motorrijder. Eén van die twee was dus brandweerman, zo heeft de Veiligheidsregio rond 16.10 uur bekend gemaakt.

Afsluiting
Rond 16.20 uur kon tussen Goes en Vlissingen weer één rijbaan worden opengesteld. De Veiligheidsregio Zeeland roept weggebruikers op om hun snelheid aan te passen.

Volg ook de actuele berichtgeving op ons officiële Twitterkanaal: @hvzeeland.

Zie ook onze andere artikelen over dit onderwerp:
Deel A58 voorlopig nog dicht (16-09-2014)
A58: Twee doden, tientallen gewonden (16-09-2014)
Wederom groot ongeluk A58 Lewedorp (16-09-2014)
Zeer groot ongeluk A58 Goes, GRIP 4 (16-09-2014)

Daan (17-9-2014 om 08:50)
Er is blijkbaar gewoon niet goed opgelet en geen mist lichten aan gehad. En waarschijnlijk zit daar ook nog eens te hard rijden bij.
Henk (17-9-2014 om 06:01)
Inderdaad heel triest dit. Sterkte voor de nabestaanden en beterschap voor de gewonden. Kees heb je er al eens over nagedacht dat als iemand op de snelweg 50km per uur rijdt en er iemand zich aan de snelheid houdt om niemand achterin te krijgen, vollop op zijn voorligger klapt? Er zit een te groot verschil tussen 50 - 80 km p/u. En wat is de definitie van zware mist? Ik ben het met je eens dat bij 'zware mist' als je amper wat voor je ziet, langzamer moet worden gereden. Daarom zouden hier richtlijnen/regels voor moeten opgestellen. Iedereen hoord eenzelfde snelheid te rijden, dat is wel de sleutel.
vlissingse (16-9-2014 om 23:46)
En niet gelijk op de rem trappen als je ineens in een dichte mist kom, want dat is wat vele doen en dat veroorzaakt juist problemen!!
Zeeuw (16-9-2014 om 22:08)
Volledig met Kees eens!
ron (16-9-2014 om 21:22)
allereerst diep medeleven met de slachtoffers en nabestaanden ,degene die met zn allen verzonnen hebben dat hier 130!!!!!! de limiet moest zijn mogen beste wel even gaan nadenken of ligt daar juist het probleem??
Rob Wondergem (16-9-2014 om 21:04)
Mijn medeleven en condoleance gaat uit naar familie en vrienden van de omgekomen slachtoffers van dit vreselijk ongeluk