Vrijwillig brandweerman omgekomen

Toegevoegd: 16-09-2014, 16.11 uur - Update: 17-09-2014, 19.38 uur
Eén van de slachtoffers is een vrijwillig brandweerman.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

MIDDELBURG - De beide dodelijke slachtoffers van de aanrijdingen op de A58 vanochtend zijn afkomstig uit de gemeente Middelburg. Eén van hen was lid van de vrijwillige brandweer. Dat meldt de Veiligheidsregio Zeeland.

Vanaf 08.00 uur vanochtend vonden verspreid over drie hoofdlocaties meerdere ernstige aanrijdingen plaats. Het eerste ongeluk werd gemeld nabij het viaduct Heinkenszand. Later kwamen meldingen binnen over een botsing ter hoogte van verzorgingsplaats Selnisse en een aanrijding ter hoogte van het Mallardviaduct bij Lewedorp.

Bij het ongeluk ter hoogte van het Total-tankstation Selnisse kwamen de twee personen om het leven. Het ging om een automobilist en een motorrijder. Eén van die twee was dus brandweerman, zo heeft de Veiligheidsregio rond 16.10 uur bekend gemaakt.

Afsluiting
Rond 16.20 uur kon tussen Goes en Vlissingen weer één rijbaan worden opengesteld. De Veiligheidsregio Zeeland roept weggebruikers op om hun snelheid aan te passen.

Volg ook de actuele berichtgeving op ons officiële Twitterkanaal: @hvzeeland.

Zie ook onze andere artikelen over dit onderwerp:
Deel A58 voorlopig nog dicht (16-09-2014)
A58: Twee doden, tientallen gewonden (16-09-2014)
Wederom groot ongeluk A58 Lewedorp (16-09-2014)
Zeer groot ongeluk A58 Goes, GRIP 4 (16-09-2014)

k (13-6-2016 om 08:20)
wie er in de auto's zat of wat ze betekende voor onze maatschappij doet er denk ik weinig toe. het trieste is dat er een aantal mensen niet meer thuiskomen 2 families dierbaren moeten missen en wat er dan gebeurt is?? zal wel weer met haast en niet goed opletten te maken hebben
JW (17-9-2014 om 23:49)
@Jeroen, IDD dat is mij ook overkomen: iemand klapt achterop. Wie? dat is onduidelijk.Dus: je kan zelf wel goed uitkijken, maar je bent "afhankelijk" van anderen.
brandweerman (17-9-2014 om 21:23)
"Vrijwillig brandweerman omgekomen" Aan iedereen die onder dit item reageert; met alle respect, maar lees eerst de titel voordat er reacties geplaatst worden! 99% procent reageert niet op het feit dat er een collega brandweerman bij het incident dodelijk verongelukt is. Reacties, meningen en feiten prima, maar dan wel bij het nieuwsitem wat er bij hoort!!!
taxi ook in de mistcrash (17-9-2014 om 17:47)
wat nog erger is niemand heeft er van geleerd want vanmorgen was er weer mist en op de a58 gelukkig niet zo erg maar richting de kust wel wat gebeurd er rijd er een grasmaaier van de gemeente zonder enkele verlichting ook niet de zwaailamp helemaal niks ! kom ik auto`s tegen in de zelfde grijstinten als de mist zonder licht . wat moet er gebeuren willen de mensen dit nou eens doorkrijgen. ik kan zeggen dat het gister eng was maar the day after nog zo stom zijn is gewoon horror ten top. zijn deze mensen dan voor niks gestorven? R.I.P.
Jeroen (17-9-2014 om 12:31)
Het zicht bij het eerste ongeluk (afslag Heinkenszand) was meer dan 50m, dus gebruik mistachterlicht niet toegestaan. Genoeg auto's reden daar rustig en stonden op tijd stil maar werden vervolgens geraakt door achteropkomend verkeer. Ja, sommigen reden inderdaad te hard. Ik vraag me altijd af of deze mensen betere ogen hebben dan ik...
Anoniem1 (17-9-2014 om 09:49)
Wat maakt het uit of het een vrijwilliger van de brandweer was of niet, het is voor de familie van de andere persoon even erg. En laten we nou niet het komt door dit of dat, dit is helaas toch niet meer terug te draaien. maar beter leren we hier met z´n allen weer van!!