Samenwerking afhandeling schade A58

Toegevoegd: 17-09-2014, 16.46 uur

MIDDELBURG - De Nederlandse verzekeraars zullen - onder coördinatie van het Verbond van Verzekeraars - de (letsel)schade als gevolg van de kettingbotsingen in Zeeland in gezamenlijk overleg zo snel mogelijk afwikkelen.

De reeks kettingbotsingen op de A58 tussen Goes en Middelburg in Zeeland is volgens het Verbond één van de grootste in de afgelopen tien jaar, zowel wat betreft het aantal slachtoffers als het betrokken aantal voertuigen. Het Verbond betuigt zijn medeleven met de nabestaanden en slachtoffers.

"Verzekeraars zullen de schadeafwikkeling voortvarend oppakken. Het Verbond heeft hiervoor het Draaiboek Kettingbotsingen in werking gesteld. Dat betekent in eerste instantie dat de gezamenlijke verzekeraars - in overleg met de politie - de auto’s die bij de botsing betrokken waren, veilig hebben gesteld. Ook zal in samenwerking met de politie worden gezorgd voor goede overzichtstekeningen. Naar verwachting komt in de loop van woensdag een lijst met kentekens beschikbaar die onder de motorrijtuigverzekeraars zal worden verspreid", aldus een woordvoerder.

Het Verbond staat daarnaast in contact met de Stichting Processen Verbaal en het Waarborgfonds Motorverkeer om zorg te dragen voor een zo efficiënt mogelijke afwikkeling van de (letsel)schade. De ZLM laat weten dat deze week meer duidelijkheid zal worden gegeven over hoe de afwikkeling van de (letsel)schades in zijn werk zal gaan.

Zie ook:
- Onderzoeksteam analyseert ongevallen A58 (17-09-2014)
- A58 weer volledig open voor verkeer (17-09-2014)
Vrijwillig brandweerman omgekomen (16-09-2014)
Deel A58 voorlopig nog dicht   (16-09-2014)
A58: Twee doden, tientallen gewonden   (16-09-2014)
Wederom groot ongeluk A58 Lewedorp   (16-09-2014)
Zeer groot ongeluk A58 Goes, GRIP 4  (16-09-2014)

isaac (18-9-2014 om 00:04)
Mooi hoor dat ze dit doen zonder te kijken wie er schuldig is. Wel jammer dat dit niet altijd gebeurd. Heb in april een ongeluk gehad maar zit nog steeds op mijn centen te wachten van de mij toegebrachtte schade.
Keurig (17-9-2014 om 17:11)
Wel zo netjes om dit zo af te handelen. Niemand zit te wachten op uitkering/ schuldige/ onschuldige . Gewoon alle betrokkene uitbetalen. Daar heeft de verzekering een buffer voor. Ze kunnen moeilijk een schuldige aanwijzen, of ze moeten de mist aanklagen. Ik vindt dat ze dit heel goed oppakken en nu alleen nog bewijzen. Kom op verzekeringen en laat deze mensen eerst hun leven weer oppakken en keer uit dan hebben deze slachtoffer daar geen last meer van