OM deed onderzoek naar loverboys

Toegevoegd: 18-09-2014, 14.43 uur

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) is recent een onderzoek gestart nadat signaleren waren binnengekomen dat er in Zeeland loverboys actief waren. Hierbij werden ook Zeeuwse scholen betrokken. Dat heeft het OM vanochtend bevestigd.

Volgens Marco van Leeuwen van het OM kwamen er mede via de scholen signalen binnen dat er mogelijk loverboypraktijken plaatsvonden. “We zijn hierna gaan kijken of daarvan inderdaad sprake was en hoe we dat dan moesten aanpakken.” De Vlissingse burgemeester Letty Demmers zei vanochtend na afloop van de Zeeuwse districtsvergadering dat na gezamenlijk onderzoek gebleken is dat er nu “geen concrete aanwijzingen zijn dat er een grens wordt overschreden”.

Van Leeuwen benadrukt dat er vooralsnog geen sprake is van een loverboyproblematiek. Wel geeft hij aan dat een bepaalde groep jongeren nu eenmaal extra kwetsbaar is. Desgevraagd geeft hij aan dat de signalen echter niet afkomstig vanuit de omgeving van één specifieke school of specifiek van scholen met zwakkere leerlingen.

De Middelburgse burgemeester Harald Bergmann voegt daaraan toe dat loverboypraktijken kunnen plaatsvinden op alle schoolniveaus en dus niet slachtoffers zich dus ook op bijvoorbeeld het VWO kunnen bevinden.

Van Leeuwen: “Het is ook niet zo dat we signalen hadden dat de loverboypraktijken op de scholen zélf zouden plaatsvinden, maar scholen pikken wel signalen op. En aangezien elke jongere naar school gaat is het logisch dat zij betrokken zijn in het geheel.”

Mar (21-9-2014 om 17:02)
@mams Ook mijn dochter is helemaal geïndoctrineerd door die knul. Ze mag geen contact hebben met mij, ik word overal buiten gehouden en er worden smerige onwaarheden verteld over mij. Zodat mijn dochter gelooft dat ik de boosdoener ben. Inmiddels ook ene kindje in het spel, die ik dus niet mag zien. De hulpverlening (huisarts, maatschappelijk werk, stichting stop loverboys enz enz enz) doet helemaal niets..... @ook een mama In gesprek blijven probeer ik en ik probeer ook contact te houden... maar wat heeft dat voor gevolgen voor mijn dochter als ik niet in de buurt ben? Dát zie ik dan niet he? Hoop houden is het enige wat ik kan doen, ze weet dat ze ALTIJD welkom is.
mams (20-9-2014 om 15:38)
Mar (19-9-2014 om 23:36)
@mams... ook ik ben al jaren aan het zoeken naar hulp voor mijn kind.... loop overal tegen een muur aan.....Niemand wil of kan helpen.... en de enige reden die er wordt gegeven is dat ze ouder is dan 18...... Straks is het te laat, waar ik voor vrees en dan? Dan zeggen had maar om hulp gevraagd....
ook een mama (19-9-2014 om 08:46)
mams(18-09-2014 om 19.45 uur) Het is zo moeilijk om op te passen, deze sneaky boys pakken je dochter helemaal in, in de puberteit dus lekker kwetsbaar en voor jou als ouder onbereikbaar (welke opstandige puber vindt zijn ouders op die leeftijd leuk?). Daar maken die smeerlappen grof misbruik van. Tip: probeer hoe moeilijk het ook is, met je kind in gesprek te blijven, soms denk je, dat het het ene oor in gaat en het andere er weer uit, maar geloof me, er blijft altijd iets van hangen. Er komt een tijd dat je je opvoeding in je kind terugziet, zelfs als je ze jaren bent kwijtgeraakt, bijvoorbeeld aan een loverboy/drank/drugs.
mams (18-9-2014 om 19:45)