Pony afgemaakt na aanrijding Koewacht

Toegevoegd: 29-09-2014, 13.37 uur
Door: Rolf de Feijter

KOEWACHT - Een dierenarts heeft vanmorgen rond 06.00 uur een pony in laten slapen omdat het dier op de Emmabaan in Koewacht was aangereden nadat het uit een wei was ontsnapt.

Het dier liep bij de aanrijding twee gebroken achterbenen op. De verwondingen waren dusdanig ernstig dat besloten werd het in te laten slapen. Er heeft zich bij de politie geen automobilist gemeld. Wel is er door agenten een remspoor op de plaats van de aanrijding aangetroffen.

Het voertuig is vermoedelijk vanuit Koewacht komen rijden en vertrokken in de richting van Heikant. De politie vraagt de bestuurder zich te melden.

Kees (30-9-2014 om 20:10)
Beste chauffeur, Hoe kunt u? Arm beest. En daarmee bedoel ik de pony, niet u.
smet (30-9-2014 om 19:02)
John (30-9-2014 om 16:01)
Nog niemand gedacht aan een bestuurder die teveel alcohol op had? Die wil zich wel uit de voeten maken, hoor. Voor een zatlap doet het er niet toe wat hij heeft aangereden. De pony is door een dierenarts om 6 uur ingeslapen, dus is de aanrijding ergens in de nachtelijke uren geweest.....
fietser (30-9-2014 om 13:09)
@Linda en @Robin, veroordelen mag je niet. Mogelijk kent L. niet de krantenbezorger, maar heeft een vermoeden dat... De persoon die dit beest heeft aangereden had even een belletje kunnen doen, wie heeft er tegenwoordig niet een gsm bij zich. Vast veel haast, maar het had net zo goed een fietsers kunnen zijn. Mensen zijn tegenwoordig asociaal naar anderen en dieren, omdat ze 'haast' hebben. Wel tijd om op die IPhone bezig te zijn of internetten maar even hulp inroepen en wachten tot er iemand is dat kan niet meer tegenwoordig. Geen tijd?!?!? Sorry, rijd wat voorzichtiger en dan gebeuren deze dingen niet en gebeurd er wel wat, nou dan ben je even wat later, da's gewoon domme pech!!!
Renata (30-9-2014 om 10:48)
Geslipt over paardenstront, yeah right. Waar gaat dit over? Heel triest als een dier uit zijn wei komt, eerst een kijken hoe dat gebeurd is... slecht onderhoud, vandalisme? Maar ik hoop dat deze asociale, harteloze bestuurder gepakt wordt. Verlaten plaats ongeval is toch strafbaar, of geldt dat niet als het 'maar een dier' is? Dus opletten mensen voor auto met schade daar in die omgeving en melden! Een beetje mens stopt en belt meteen voor hulp, enig idee hoeveel pijn dat dier heeft gehad!
jolanda (29-9-2014 om 21:05)
ik vind dat zo erg voor het beestje....ik weet wel had hij niet moeten uitbreken,maar toch, het heeft ook gevoel,dat is wat ik van de bestuurder niet kan zeggen....hij/zij zal het niet expres hebben gedaan....maar dan stop je toch....?? Jeetje,dan moet je toch geen hart hebben....die moet vervangen wezen voor een steen.....!!