1 file van totaal 3 km

Nieuwe brandweerkazerne voor Mauritsfort Hoek

Toegevoegd: 09-04-2006, 16.41 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

HOEK - In Hoek is gisteren de nieuwe brandweerkazerne Mauritsfort officieel geopend. Na afloop van de officiële handelingen volgde een open dag.

De opening van de kazerne werd verricht door burgemeester Lonink van de gemeente Terneuzen. Ook werden enkele nieuwe voertuigen overgedragen. Op de dag werd ook het nieuw opgerichte brandweerduikteam van Terneuzen aan het publiek gepresenteerd.

Tijdens de dag waren diverse demonstraties te zien. Zo werd er een ongeval met beknelling in scéne gezet en ook waren er diverse brandjes die onder het toeziend oog van belangstellenden geblust werden.

De bemanning gebruikt de nieuwe kazerne overigens al sinds woensdag 1 maart. De vorige kazerne werd veertien jaar lang gebruikt als uitrukpost. De post Mauritsfort beschikt in totaal over een team van 22 vrijwillige brandweerlieden.

Het team van Mauritsfort is overigens enkele jaren geleden ontstaan door de samenvoeging van de uitrukposten Hoek en Philipinne.