Aanhanger tractor kantelt in Middelburg

Toegevoegd: 10-10-2014, 11.27 uur - Update: 11-10-2014, 09.51 uur

MIDDELBURG - De brandweer heeft vanochtend in Middelburg gezocht naar mogelijke slachtoffers toen de aanhanger van een tractor met compost was gekanteld. Er werd niemand gevonden.

De tractor reed rond 10.50 uur vanaf Klein Vlaanderen het Seisplein op. Vlak voor de Seisbuitenbrug kantelde de aanhanger van de tractor. De aanhanger en de compost belandden bovenop een veelgebruikt fietspad. De brandweer heeft met prikstokken de hoop mest doorzocht voordat een graafmachine de compost kon opruimen.

Rond 11.55 uur kon ook de aanhanger deels worden opgetild waarna definitief kon worden vastgesteld dat er geen slachtoffers waren. Wonder boven wonder bevonden zich op het moment van het ongeluk dus geen voetgangers of fietsers op het fietspad. Rond het middaguur werden de voorbereidingen getroffen voor de berging. Nog geen kwartier later stond het gevaarte weer op z'n wielen.

Een deel van het Seisplein is vanwege het ongeluk gestremd. De politie zorgt voor een omleiding.

chauffeurtje (10-10-2014 om 15:07)
Zeeuw. Hou je commentaar maar voor je zelf je weet de oorzaak er niet van meschien een klapBand of iets dan leg je zo en dat kan ook gewoon met 25 km Door zo een bocht en deze bocht is glad nie scherp weet ik .
Monstertrekker (10-10-2014 om 14:57)
Het zoveelste bewijs dat die levensgevaarlijke voertuigen met monstertruck banden helemaal niet in het centrum van een stad thuishoren. En zeker niet met die achterlijke snelheden waarmee ze rondscheuren inderdaad rakelings langs plaatsen waar weerloze voetgangers en fietsers staan. Alsof een normale auto die onder zo een combinatie komt een kans heeft. Ik meen dat de verantwoordelijke bij de gemeente in moet grijpen of anders verantwoordelijk gehouden moet worden als die de put pas te laat wil dempen. Of blijven we door het oog van de naald kruipen en pas achteraf de verontwaardiging en verbijstering spelen ? Die monstervoertuigen horen niet in de stad en ieder die enig gezond verstand heeft beseft dat.
zeeuw (10-10-2014 om 13:22)
En weer eens een ongeluk met een trekker. Wanneer gaan ze het eens leren. altijd met ruim 50km/u rijden (en dat met 16 jarigen), en dat met soms ruim30 ton aan product bij zich. Een aantal jaar geleden ging het al mis op de torenweg, en ook toen was de combinatie vanwege te hoge snelheid gekanteld. En als ik dit zo zie is het ook gewoon een kwestie van veel te hard rijden geweest. Een jaar of 8 geleden ben ik er ook al getuige van geweest dat een een slagboom op de stationbrug afreden.. Ook toen moest de bestuurder nog even snel onder de dalende slagbomen door, omdat hij geen zin had om te wachten.. Het is tijd dat ze dat zootje eens goed aanpakken!
zeeuw (10-10-2014 om 12:57)