Ernstig auto-ongeluk bij Kortgene

Toegevoegd: 23-10-2014, 18.48 uur - Update: 24-10-2014, 08.36 uur
Door: Rolf de Feijter

KORTGENE - Bij Kortgene is vanavond een ernstig auto-ongeluk gebeurd. Een personenauto reed door nog onbekende oorzaak van een dijk af.

Het ongeluk gebeurde vanavond omstreeks 18.00 uur op de Oudedijk. De auto reed van de weg, gleed van het talud en kwam onderaan de dijk op een parrallelweg tot stilstand. Het slachtoffer, een vrouw, is ter plekke zeker 50 minuten gereanimeerd. Volgens de politie zat ze bekneld.

Nadat de traumahelikopter uit Nijmegen ter plekke was gekomen werd de gewonde in kritieke toestand met spoed per ambulance naar het ziekenhuis in Goes gebracht. De arts van het traumateam reed mee in de ambulance. De helikopter vloog daarna naar het ziekenhuis in Goes. Daar stond de brandweer volgens procedure stand-by (laatste foto's).

De brandweer verleende assistentie. Direct na het ongeluk zette de politie de Oudedijk af voor onderzoek. De weg is nog dicht en het verkeer wordt omgeleid. Over de huidige toestand van de gewonde is niets bekend.

Over dit onderwerp is een recenter artikel verschenen:
- Slachtoffer ongeluk Kortgene overleden (24-10-2014)

Cindy (24-10-2014 om 13:53)
OUDE vrouw lees ik nergens...Oudedijk staat er wel.... weet wel dat er op deze weg geregeld fazanten en hazen oversteken en als reflex...afijn mevrouw is wel overleden en dat is vreselijk... Sterkte aan allen die met haar verbonden zijn.
fietser (24-10-2014 om 10:57)
@wim, zoals het bericht al aangeeft gaat het om een oude vrouw, weet je het niet meld dan de 'bestuurder' van de auto. Sterkte aan familie van deze mevrouw, ze zal wel niet goed geworden zijn. Op die leeftijd kan dat, als je leest hoe lang men gereanimeerd heeft, wat wel heel erg lang is!!!
marja (23-10-2014 om 22:07)
allereerst sterkte voor de vrouw en haar familie en dit is wel erg zo,n ongeluk,,,,gezien de schade aan de auto zou je niet zeggen dat mevrouw een fout heeft gemaakt ....en mijn ,,vermoeden,, bestaat dat mevrouw onwel geworden is wat vreselijk triest is ....veel sterkte nogmaals
vlinder (23-10-2014 om 20:08)
@wim,er staat nergens dat het om een man ging.Het ziet er erg uit op de foto's en hoop dat die persoon gered kan worden.
Anna (23-10-2014 om 20:00)
@wim, ik hoor liever van de onderzoekers uit wat deze mevrouw is overkomen. Hoop dat de speculaties achterwege blijven, de vrouw is ernstig gewond vecht waarschijnlijk nog voor haar leven. Sterkte mevrouw
wim (23-10-2014 om 19:34)
wie weet wat de man is overkomen want de dijk afrijden gebeurd niet zomaar laten we hopen dat de man zijn leven gered kan worden