Vrachtwagen gekanteld in Middelburg

Toegevoegd: 25-10-2014, 06.45 uur - Update: 25-10-2014, 09.53 uur

MIDDELBURG - In Middelburg is vanochtend vroeg een vrachtwagen met zand gekanteld. De chauffeur raakte lichtgewond.

Het ongeluk gebeurde even voor 05.00 uur op de rotonde bij het kruispunt Weizichtweg - Middelburgse Schroeweg - Schroeweg - afslag A58. De vrachtwagen kwam half op één van de rijbanen tot stilstand.

Twee auto's van bergingsbedrijf Kuzee uit Vlissingen werden ingeschakeld om de trekker met oplegger weer overeind te krijgen. Rond 06.15 werd een poging gedaan om de truck overeind te zetten. Dat mislukte en daarom werd besloten werd om de lading alsnog uit de oplegger te halen.

Nadat de lading was verwijderd lukte het wel om de vrachtauto overeind te krijgen. Hierna moest het wegdek echter nog worden gereinigd. Daardoor was de rotonde rond 09.45 uur nog steeds deels afgesloten voor het verkeer. De afslag naar Middelburg vanaf de A58, komende vanuit Vlissingen, was hierdoor ook afgesloten.

De oorzaak van het ongeluk is niet bekend.

An (25-10-2014 om 09:45)
Dat verbaast mij niks. Vreselijke rare rotonde is dat geworden. Dit is vast niet de laatste.
wim (25-10-2014 om 07:35)
Wat zou de snelheid geweest zijn op de rotonde ?misschien te veel snelheid waardoor de lading verschoven is want zulke ongelukken gebeuren nogal eens