Wedstrijden Jeugdbrandweer Zeeland in Goes

Toegevoegd: 10-11-2014, 16.06 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - Op zaterdag 15 november organiseert het jeugdbrandweerteam van Goes de Onderlinge Vaardigheidstoets 2014. Deze is bedoeld voor alle Zeeuwse jeugdbrandweerleden. Het programma begint om 8.30 uur en duurt tot 17.00 uur. Om 18.00 uur vindt op de kazerne van Goes, aan de Oranjeweg 100, de prijsuitreiking plaats. De prijzen worden uitgereikt door commandant brandweer G. Ruijs.

Iedereen is welkom om de jeugdleden deze dag in actie te zien. De wedstrijdlocatie mag van te voren niet bekend zijn. Maar wie zich aanmeldt bij de brandweerkazerne aan de Oranjeweg krijgt een wedstrijdschema en wordt naar de juiste plek doorverwezen.

Ook de deelnemende teams krijgen pas op de dag zelf op de kazerne te horen wat hun opdrachten zijn en waar ze die gaan uitvoeren. In totaal strijden er achttien jeugdploegen uit Veere, Sint Philipsland, Goes, Westerschouwen, Terneuzen, Bruinisse, Zierikzee, Middelburg en Vlissingen om de eerste plaats. Dit jaar doet er ook een Vlaamse ploeg mee, uit Stekene. Zij hebben al een aantal jaar een vriendschappelijke band met de ploegen uit Zeeland.

Er wordt in twee klassen gespeeld: Junioren in de leeftijdscategorie 12-15 jaar en Aspiranten van 15-18 jaar. De Junioren werken met brandweerslangen met lagedruk en de Aspiranten gebruiken hogedruk. Van het jeugdbrandweerteam uit Goes nemen alleen de Junioren deel aan het toernooi. De Aspiranten zijn op de dag druk bezig met het verzorgen van de wedstrijd en de bijbehorende hand- en spandiensten.