Zwaargewonde bij schietpartij Terneuzen

Toegevoegd: 16-12-2014, 19.26 uur - Update: 16-12-2014, 23.21 uur

TERNEUZEN - In de Iepenlaan in Terneuzen is dinsdagavond iemand zwaargewond geraakt bij een schietpartij. De dader is voortvluchtig.

De politie kreeg de melding van het schietincident rond 19.00 uur binnen. Meerdere ambulances en een traumahelikopter werden opgeroepen om hulp te verlenen. Volgens de politie was het slachtoffer, een man, niet aanspreekbaar. De gewonde is per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Het traumateam is ook naar het ziekenhuis gegaan. De brandweer stond stand-by tijdens de landing. Rond 20.15 uur meldde de politie dat het slachtoffer in kritieke toestand naar een ander ziekenhuis is overgeplaatst.

De politie is op zoek naar de dader en stelt een onderzoek in. De dader zou te voet zijn gevlucht en later in een grijze auto zijn gestapt. De man droeg een witte jas met capuchon. Mensen met tips mogen 112 bellen. De Iepenlaan is door de politie afgezet. Er is ook een politiehond ingezet. Leden van de Regionale Ondersteuningsgroep (ROG) zijn ook ter plekke. Rondom de plaats delict staan agenten met kogelwerende vesten aan.

Dode
De schietpartij van dinsdag is de tweede in korte tijd in Terneuzen. Op 30 november kwam een 23-jarige man om het leven bij een schietpartij in het centrum. Een andere man raakte gewond.

Over dit onderwerp zijn recentere artikelen verschenen:
- Onderzoekj schietpartij in volle gang (16-12-2014)
- Man ook betrokken bij andere schietpartij (16-12-2014)

Zie ook:

Pff (17-12-2014 om 10:27)
Je kan lullen over de politie wat je wilt! Maar dit had niet voorkomen kunnen worden.. Gaat gewoon niet! Ze duiken op op momenten dat je niet verwacht dus moet de politie vanaf nu op elke hoek van de straat staan dan? Pff serieus denk na
gewoonik (17-12-2014 om 09:30)
Mischien een idee als Terneuzen een deel gemeente van Amsterdam wordt? Heb eens iets horen waaien over een provincie fusie?
erik (17-12-2014 om 09:16)
@ Marleen.... Als je nou kritiek wilt hebben, dan moet je het wel goed doen. Niet de politie besluit of een verdachte naar huis mag, maar een officier van justitie of de rechter commissaris. De eerste behoort tot de staande en de tweede tot de zittende rechterlijke macht. Ik ben het met je eens dat die instanties beter hadden moeten nadenken over de veiligheid van deze verdachte. En of het in zijn belang niet beter was geweest nog vast te zitten.
Terneuzense (17-12-2014 om 08:31)
Maar natuurlijk heb je gelijk Truus, over realistisch denken gesproken! Wel eens van een wetgeving gehoord? Wel eens er bij nagedacht dat degenen die vrijgelaten is niet voor niets opgepakt is geweest? Betaal jij dan voor 24 uurs bewaking voor die man? Nee natuurlijk, je moet eens realistisch gaan denken in plaats van alleen maar af katten. Ben het ook niet met Opstelten eens maar dit is een plaatselijk probleem en politie is er niet om criminele figuren te beschermen maar om de gewone burger te beschermen. Dus je slaat de plank weer eens volkomen mis met je reactie.
Dennis (17-12-2014 om 08:21)
@ Marleen. wil je dan dat de politie 24 uur beveiliging geeft? Wat een onzin, net alsof de politie dit had kunnen voorkomen??
Piet (17-12-2014 om 08:07)
@Marleen: het kan aan mij liggen maar ik vind schorriemorrie dat met een geweer over straat loopt en mensen neerschiet toch meer niet te vertrouwen dan de politie...