Arrestatie voor opblazen auto Middelburg

Toegevoegd: 02-01-2015, 13.13 uur

MIDDELBURG - De politie heeft een 25-jarige man opgepakt die er van wordt verdacht tijdens de nieuwjaarsnacht in Middelburg een auto te hebben opgeblazen. Het voertuig brandde volledig uit.

De brand woedde rond 06.25 uur in de Mosselkreekstraat, vlak naast de brede school. Toen de hulpdiensten arriveerden stond de auto volledig in brand. Een auto die flink wat meters verderop geparkeerd stond liep ook schade op. Twee ruiten raakten zwaar beschadigd. De ontploffing was behoorlijk krachtig. De voorruit van de auto werd weggeworpen en kwam zo'n tien meter verder op een schoolplein terecht.

De brandweer heeft de brand geblust. De auto ging volledig in vlammen op. Met behulp van aanwijzingen van een aantal getuigen kwam de Middelburgse verdachte bij de politie in beeld. De man is vervolgens in zijn woning aangehouden op verdenking van brandstichting. Agenten namen een jerrycan die sterk naar benzine rook in beslag voor onderzoek. De man is ingesloten in afwachting van verder onderzoek.

Vernielingen
Tijdens de jaarwisseling werd in dezelfde wijk een andere auto in brand gestoken. Zes straatkolken, elf putdeksels en een brievenbus werden bovendien vernield door zwaar vuurwerk. De politie is nog op zoek naar getuigen van deze incidenten.

Zie ook:
- Auto ontploft in Middelburgse woonwijk (01-01-2015)

D (3-1-2015 om 09:44)
@voorkom roddels, vind u 55 jaar gevangenisstraf niet een beetje overdreven, voor een ontplofte auto op oud & nieuw?
Christiaan (2-1-2015 om 22:10)
25 jaar en dan nog je verstand niet! Hoop dat er een fatsoenlijke rechter recht gaat spreken en dat het slachtoffer voor alle geleden schade schadeloos word gesteld. Dit soort sujetten moeten voor lange tijd worden opgesloten en de komende 30 jaar met oud en nieuw op het politiebureau.
voorkom roddels (2-1-2015 om 15:36)
55 jaar cel geven + de schaaden van de auto s vergoeden €15000.99
Jan (2-1-2015 om 15:05)
Mooi, laat dat tuig maar dokken!!!