Verdachte brandstichtingen M'burg opgepakt

Toegevoegd: 03-02-2015, 14.24 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De politie heeft maandag een 19-jarige Middelburger opgepakt. De man wordt verdacht van ongeveer 20 brandstichtingen in Middelburg.

Het gaat hierbij om onder andere personenauto's, bedrijfsbusjes, (vuil)containers, mobiele toiletten en een bouwkeet die in vlammen op zijn gegaan vanaf maart 2014. Ook een woning werd hierbij door een van de branden getroffen. Bij sommige van de branden zijn ook mensen in gevaar gekomen.

De recherche heeft in samenwerking met de geüniformeerde politie van Walcheren uitgebreid onderzoek gedaan. Daarbij kwam de 19-jarige verdachte in beeld. Agenten hebben de man op aangeven van de officier van justitie buiten heterdaad in zijn woning aangehouden. Vervolgens is de woning op aangeven van de rechter-commissaris ook doorzocht. Daarbij zijn verschillende spullen in beslaggenomen. De verdachte is vastgezet en wordt door de politie gehoord.

Maartje (6-2-2015 om 18:14)
Idd het is geen crimineel. En hij is verdachte wil nog niet zeggen dat hij het inderdaad gedaan heeft. Hoop dat hij hulp krijgt en dat het goed komt met die jongen.
dorpsbewoner (4-2-2015 om 08:03)
Mensen lees even goed: er staat verdachte! dus nog geen crimineel, geestelijk zieke of schadebetaler, want er staat niet 'op heterdaad' betrapt. Politie is wel goed bezig met onderzoek begrijp ik!
kaatje (3-2-2015 om 23:43)
Jan (3-2-2015 om 20:38)
Hij zal nooit in staat zijn de hele aangerichte schade terug te betalen. Maar laat hem zijn hele leven voelen wat hij gedaan heeft door een deel van zijn salaris in te houden.
Jose (3-2-2015 om 17:37)
Anneke; ik denk niet dat die jongen een crimineel is maar een persoon met een grote stoornis. En natuurlijk verdient hij straf maar ook een langdurende behandeling. Straffen alleen heeft geen zin, Dan blijft hij net zo ziek en gevaarlijk als hij nu is.
Anneke (3-2-2015 om 16:08)
Jeetje, nog maar 19 en dan al zo'n crimineel, want dat ben je als je zoveel branden sticht en mensen in gevaar brengt. Dat hij maar een flinke straf mag krijgen! (wens is de vader van de gedachte)