Brandweer strijdt in Arnemuiden

Toegevoegd: 06-03-2015, 15.29 uur
Door: Rolf de Feijter

ARNEMUIDEN - Op zaterdag 14 maart vindt in het centrum van Arnemuiden de eerste provinciale brandweerwedstrijd van 2015 plaats. Voor de tien deelnemende ploegen en de individuele brandweerman en –vrouw is dit een leerzame en spannende dag. Voor toeschouwers is dit een leuke gelegenheid de brandweer uit de regio aan het werk te zien. Post Arnemuiden is bovendien op zoek naar collega brandweervrijwilligers. Heb je interesse, kom dan zeker een kijkje nemen!

Tijdens deze wedstrijd (de brandweer zelf spreekt van vaardigheidstoetsen) moeten deelnemende ploegen een realistisch scenario zo goed mogelijk oplossen. Zo kan er binnenbrandbestrijding, een ongeval met een slachtoffer dat bekneld is geraakt, of bijvoorbeeld een incident met gevaarlijke stoffen worden geoefend. Iedere toets duurt 35 minuten. Om 18.30 uur wordt de uitslag bekend gemaakt en reikt burgemeester Bergmann van Middelburg de prijzen uit. De drie winnaars die doorgaan, kunnen na een aantal voorrondes terechtkomen in de landelijke finale.

Iedereen is welkom om te komen kijken. Het scenario en de locatie worden vooraf geheim gehouden, maar bezoekers zijn welkom en kunnen zich melden bij de brandweerkazerne, Arnestraat 18. De toets vindt plaats tussen 8.00 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 17.00 uur.

Wegens verhuizing en leeftijdsverlof is er ruimte voor nieuwe vrijwilligers binnen de post Arnemuiden! De post is daarom op zoek naar mannen en vrouwen tussen de 18 en 40 jaar, uit Arnemuiden, die iets willen betekenen voor de gemeenschap en een uitdaging aan durven gaan. Vraag tijdens de vaardigheidstoets naar de vrijwilligers van de ploeg Arnemuiden. Je bent ook welkom om vrijblijvend langs te komen op de vaste oefenavond, dinsdagavond om 19.30 uur. Of kijk eerst eens op de website: www.brandweerpost-arnemuiden.nl of www.brandweerzeeland.nl.