Hechtenis verdachten overval geschorst

Toegevoegd: 16-03-2015, 19.03 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Met de boodschap dat 'als ze ook maar één stap over de streep zetten ze in ongekend rap tempo weer achter de tralies belanden', heeft de rechtbank in Middelburg maandag drie Goesenaars, B. D. (21) J. D. (19) en R. A. (18) geschorst uit hun voorlopige hechtenis. Als ze zich gedragen kunnen ze de behandeling van hun zaak op 8 juni buiten het huis van bewaring afwachten.

Het trio, dat vooralsnog ontkent, wordt ervan verdacht op 5 december 2014 - pakjesavond - de bewoners van een woning aan de Ganzestraat in Heinkenszand te hebben overvallen. Twee gewapende en gemaskerde mannen kwamen de woning binnen en sloegen een van de bewoners in zijn gezicht. Hij raakte hierbij licht gewond. De woning werd doorzocht en met een onbekend geldbedrag namen de overvallers de benen.

Een getuige zag twee mannen in een zwarte auto stappen en noteerde de bijzonderheden, waaronder het kenteken van de auto en belde de politie. Nog dezelfde avond werden de drie jongelui in Goes aangehouden.

Zie ook:
- Drie aanhoudingen voor overval op woning
Overval Heinkenszand, één gewonde

Jac (17-3-2015 om 12:10)
Soms snap ik dat rechtssysteem in NL niet zo goed.......?
anoniempje (16-3-2015 om 20:42)
word dan waarschijnlijk dat de straf gelijk is aan voorarrest met financiële compensatie aan de slachtoffers.