Open dag brandweerkorps Sluis

Toegevoegd: 22-04-2006, 10.00 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

SLUIS - Het brandweerkorps Sluis heeft vandaag een open dag gehouden.

De open dag duurde van elf uur 's ochtends tot vier uur 's middags en werd gehouden rond de Grote Markt in Sluis. Tijdens de dag waren diverse demonstraties en was er ruime gelegenheid om eens een brandweervoertuig van dichtbij te bekijken.

Gedurende de dag waren er onder meer demonstraties 'Vlam in de pan'. Ook was er een demonstratie met de ladderwagen van het brandweerkorps Knokke-Heist uit België en ook kon men zien hoe de brandweer met hydraulisch gereedschap een slachtoffer uit een auto kan bevrijden.

Bezoekers konden ook een rookcircuit afleggen. Aan de dag was overigens ook een tekenwedstrijd verbonden. De uitslag van deze wedstrijd werd rond twee uur 's middags bekend gemaakt. Bezoekers konden gedurende de dag hun brandblussers gratis laten keuren. Dit werd verzorgd door medewerkers van Trident.

Aan de dag verleenden onder meer Leenhouts aanemingsbedrijf, Cuelenaere loon- en sloopbedrijf, Trident, EHBO Sluis, Brandweer Knokke - Heist en Gemeente Sluis hun medewerking.