Geen files

Stadsgewestelijke brandweer oefent in Middelburg

Toegevoegd: 11-11-2003, 22.08 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - Een personenauto rijdt tegen de gevel van de middelbare school CSW Elzenlaan in Middelburg en één persoon raakt deels bekneld, door de aanrijding vliegt de school in de brand: dat was het scenario dat zich vanavond afspeelde tijdens een oefening van de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg.

Diverse vrijwilligers en leden van de Middelburgse jeugdbrandweer deden mee aan de oefening. Er waren meerdere slachtoffers, waaronder de beknelde persoon in de auto en één persoon die gereanimeerd moest worden. De brandweer gaf al snel het sein "middelbrand" en zette de tankautospuit 4530, het hulpverleningsvoertuig 4570 en de dienstbus 4515 in.

De brandweer maakte gebruik van rookmachines wat het geheel toch behoorlijk realistisch maakte: de hele aula van de school stond vol rook.. Diverse omwonenden en voorbijgangers dachten in eerste instantie dan ook dat het een echte brand betrof, maar na een kort praatje met de fotograaf en auteur van dit artikeltje was ook hun duidelijk dat het een oefening betrof: "gelukkig maar"...