Goede prestaties Goese jeugdbrandweerteams

Toegevoegd: 24-04-2006, 09.18 uur
Door: André Joosse [HVZeeland.nl]

GOES - Succes voor de Goese jeugdbrandweer. Afgelopen zaterdag werden er op de provincionale jeugdbrandweer wedstrijden te Oudewater prijzen binnengehaald door de twee juniorenploegen.

De Goese Junioren 1 zijn derde geworden en junioren 2 (die net twee maanden bezig zijn) tweede. De Goese Aspirantenploeg is vierde geworden. Dat betekent dat op de weg naar de landelijke finale de junioren met beide ploegen doorgaan naar de gewestelijke wedstrijden op Texel. De aspiranten hadden al eerder een plaats veroverd voor de hoge druk wedstrijden.

De juniorenbaan bestond uit een brand in de welbekende jeugdbrandweer container. Na het opvragen van de sleutelhouder kon er goed doorverkend worden en een inzet worden gemaakt. Met twee stralen lage druk werd de brand geblust. Op weg naar de brand werden de lieden opgehouden door enkele hindernissen. Een sloot en een wip moesten volgend de regels genomen worden met al het materiaal in een kruiwagen.

Met trots kunnen de jeugdlieden gaan oefenen voor de volgende ronde. 10 Juni op Texel wordt er gestreden voor de gewestelijke trofee en een plaats in de landelijke finale.