Arrestaties voor brandstichting Poortvliet

Toegevoegd: 21-05-2015, 17.52 uur

POORTVLIET - De politie heeft woensdag drie aanhoudingen verricht in een onderzoek naar brandstichting in Poortvliet.

De aangehouden verdachten zijn een 20-jarige man uit Sint-Maartensdijk, een 18-jarige man uit Tholen en een 18-jarige vrouw uit Tholen. Het drietal wordt ervan verdacht in de nacht van donderdag 14 op vrijdag 15 mei rond middernacht betrokken te zijn geweest bij een poging tot brandstichting bij een woning in Poortvliet.

In de bewuste nacht brak brand uit in het portiek voor de voordeur van de woning. De deur raakte daardoor zwaar beschadigd. Niemand raakte gewond. De 56-jarige bewoonster heeft aangifte van brandstichting gedaan. Bovendien heeft haar 20-jarige dochter aangifte gedaan van bedreiging tegen de 20-jarige verdachte.

Het drietal zit vast en wordt verhoord. De politie onderzoekt de zaak.